BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego

Chiński BYD opracował ogniwa w technologii LFP (fosforan litowo-żelazowy), które mogą być bezpośrednio instalowane w pojazdach, bez konieczności budowania z nich modułów. Ogniwa o długościach mieszczących się w zakresie od 600 do 2500 mm będą składane w bateryjne pakiety. Zapewni to wysoką efektywność pod względem wykorzystanej przestrzeni.

Posłuchaj
00:00

Produkcję ogniw typu blade firma rozpoczęła pod koniec marca 2020 roku. Będą one stosowane w akumulatorach pojazdu Han, który BYD zamierza wprowadzić na rynek w czerwcu tego roku. Wang Chuanfu - prezes firmy - wskazuje, że nowe rozwiązanie zapewnia gęstość energii na poziomie 140 kW/kg, co rozszerza zasięg do 605 km.

Według źródeł, BYD w zakresie nowego rozwiązania ma konkurować z największym chińskim producentem akumulatorów Contemporary Amperex Technology. Obecnie na krajowym rynku ceny ogniw LFP przeznaczonych do pojazdów EV utrzymują się na poziomie 0,6 CNY (0,085 dolara) za Wh, a ceny jednostek trójskładnikowych - 0,8 CNY.

Pakiety w technologii LFP są tańsze niż wersje trójskładnikowe, jednak pod względem gęstości energii oferują gorsze parametry. Oczekuje się, że dostawcy pojazdów elektrycznych będą preferować akumulatory LFP w celu obniżenia ceny samochodów, ponieważ chiński rząd zamierza ograniczyć wysokość dotacji do zakupu EV.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Apple zamierza kupować baterie od chińskich producentów
Czy zabraknie baterii?
BYD reorganizuje jednostkę działającą w segmencie półprzewodników
Do 2027 roku rynek akumulatorów li-ion przekroczy 129 mld dolarów
Chiński BYD zrealizuje największe w Europie zamówienie na autobusy elektryczne
Kosztem 1,2 mld dolarów BYD zbuduje fabrykę akumulatorów EV
Chińscy producenci baterii zwiększają produkcję
Foxconn opracowuje akumulatory do pojazdów elektrycznych
Episil dostarczy układy SiC MOSFET dla pojazdów elektrycznych firmy BYD
Toyota i BYD otworzą wspólne centrum R&D pojazdów elektrycznych
Panasonic dostarczył Tesli próbki nowych ogniw 4680
Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii
Akumulatory LFP coraz częściej stosowane w pojazdach EV
Chiński producent samochodów elektrycznych BYD zwiększył zysk o 632%
CATL i BYD rywalizują w obszarze akumulatorów
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów