BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego

| Gospodarka Zasilanie

Chiński BYD opracował ogniwa w technologii LFP (fosforan litowo-żelazowy), które mogą być bezpośrednio instalowane w pojazdach, bez konieczności budowania z nich modułów. Ogniwa o długościach mieszczących się w zakresie od 600 do 2500 mm będą składane w bateryjne pakiety. Zapewni to wysoką efektywność pod względem wykorzystanej przestrzeni.

BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego

Produkcję ogniw typu blade firma rozpoczęła pod koniec marca 2020 roku. Będą one stosowane w akumulatorach pojazdu Han, który BYD zamierza wprowadzić na rynek w czerwcu tego roku. Wang Chuanfu - prezes firmy - wskazuje, że nowe rozwiązanie zapewnia gęstość energii na poziomie 140 kW/kg, co rozszerza zasięg do 605 km.

Według źródeł, BYD w zakresie nowego rozwiązania ma konkurować z największym chińskim producentem akumulatorów Contemporary Amperex Technology. Obecnie na krajowym rynku ceny ogniw LFP przeznaczonych do pojazdów EV utrzymują się na poziomie 0,6 CNY (0,085 dolara) za Wh, a ceny jednostek trójskładnikowych - 0,8 CNY.

Pakiety w technologii LFP są tańsze niż wersje trójskładnikowe, jednak pod względem gęstości energii oferują gorsze parametry. Oczekuje się, że dostawcy pojazdów elektrycznych będą preferować akumulatory LFP w celu obniżenia ceny samochodów, ponieważ chiński rząd zamierza ograniczyć wysokość dotacji do zakupu EV.

źródło: DigiTimes

Zobacz również