BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego

Chiński BYD opracował ogniwa w technologii LFP (fosforan litowo-żelazowy), które mogą być bezpośrednio instalowane w pojazdach, bez konieczności budowania z nich modułów. Ogniwa o długościach mieszczących się w zakresie od 600 do 2500 mm będą składane w bateryjne pakiety. Zapewni to wysoką efektywność pod względem wykorzystanej przestrzeni.

Posłuchaj
00:00

Produkcję ogniw typu blade firma rozpoczęła pod koniec marca 2020 roku. Będą one stosowane w akumulatorach pojazdu Han, który BYD zamierza wprowadzić na rynek w czerwcu tego roku. Wang Chuanfu - prezes firmy - wskazuje, że nowe rozwiązanie zapewnia gęstość energii na poziomie 140 kW/kg, co rozszerza zasięg do 605 km.

Według źródeł, BYD w zakresie nowego rozwiązania ma konkurować z największym chińskim producentem akumulatorów Contemporary Amperex Technology. Obecnie na krajowym rynku ceny ogniw LFP przeznaczonych do pojazdów EV utrzymują się na poziomie 0,6 CNY (0,085 dolara) za Wh, a ceny jednostek trójskładnikowych - 0,8 CNY.

Pakiety w technologii LFP są tańsze niż wersje trójskładnikowe, jednak pod względem gęstości energii oferują gorsze parametry. Oczekuje się, że dostawcy pojazdów elektrycznych będą preferować akumulatory LFP w celu obniżenia ceny samochodów, ponieważ chiński rząd zamierza ograniczyć wysokość dotacji do zakupu EV.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Apple zamierza kupować baterie od chińskich producentów
Czy zabraknie baterii?
BYD reorganizuje jednostkę działającą w segmencie półprzewodników
Do 2027 roku rynek akumulatorów li-ion przekroczy 129 mld dolarów
Chiński BYD zrealizuje największe w Europie zamówienie na autobusy elektryczne
Kosztem 1,2 mld dolarów BYD zbuduje fabrykę akumulatorów EV
Chińscy producenci baterii zwiększają produkcję
Foxconn opracowuje akumulatory do pojazdów elektrycznych
Episil dostarczy układy SiC MOSFET dla pojazdów elektrycznych firmy BYD
Toyota i BYD otworzą wspólne centrum R&D pojazdów elektrycznych
Panasonic dostarczył Tesli próbki nowych ogniw 4680
Renault zapewnia sobie pięcioletnie dostawy litu do baterii
Akumulatory LFP coraz częściej stosowane w pojazdach EV
Chiński producent samochodów elektrycznych BYD zwiększył zysk o 632%
CATL i BYD rywalizują w obszarze akumulatorów
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów