CATL i BYD rywalizują w obszarze akumulatorów

Ponieważ rynek pojazdów NEV (New Energy Vehicle) wciąż się rozwija, nasila się konkurencja między CATL i BYD - dwoma największymi chińskimi producentami akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Według źródeł branżowych, ostatnie zamówienia Tesli wydają się przenosić ich rywalizację na nowy poziom.

Posłuchaj
00:00

W 2021 r. na rynku chińskim sprzedaż baterii LFP odnotowała znaczny skok, a udział w rynku baterii trójskładnikowych wzrósł z 30% do poziomu równych 50%. Ocenia się, że motorem napędowym takiego wzrostu było to, że zarówno CATL, jak i BYD wprowadziły w 2020 r. technologię cell-to-pack, optymalizując parametry akumulatorów LFP, czyli gwarantując większą gęstość energii przy mniejszej wadze i niższych kosztach produkcji. Drugim impulsem prowzrostowym było instalowanie przez Teslę od drugiej połowy 2020 r. akumulatorów CATL LFP w pojazdach elektrycznych Model 3, co z kolei spowodowało, że chińscy dostawcy EV szybko poszli w jej ślady.

Pod koniec 2021 r. po raz pierwszy poinformowano, że BYD może również w krótkim czasie wejść do łańcucha dostaw Tesli, a najnowsze doniesienia chińskich mediów twierdzą, że firma jest gotowa dostarczać akumulatory LFP do Modelu Y produkowanego w gigafabryce Tesli w Berlinie.

Począwszy od czwartego kwartału 2023 r. również CATL ma podobno dostarczać swoje akumulatory M3P do Tesli Model 3 i Model Y. Te nowe akumulatory firma ma wprowadzić na rynek na początku przyszłego roku. Mają one przyczynić się do 10-procentowego wzrostu zasięgu, w porównaniu z osiągami zapewnianymi przez akumulatory LFP.

Jednak powyższe doniesienia muszą jeszcze zostać potwierdzone przez powiązane podmioty.

Firma BYD wykorzystuje dużą część swoich akumulatorów we własnych pojazdach, a także realizuje zamówienia dla Toyoty i innych głównych producentów samochodów. To, w połączeniu z potencjalnymi zamówieniami od Tesli, będzie stanowić nowy kamień milowy w sprzedaży baterii BYD, podają źródła branżowe.

Tymczasem - jak zauważają źródła - dostarczanie Tesli akumulatorów M3P może pomóc firmie CATL skutecznie odróżnić swoją ofertę od oferty BYD, a także sprawić, że inni producenci pojazdów elektrycznych zdecydują się na stosowanie akumulatorów M3P. Baterie M3P są opracowywane w oparciu o nową kombinację materiałów LMFP (M odnosi się do manganu), która daje wyższą gęstość energii niż baterie LFP przy niższym koszcie niż w przypadku baterii trójskładnikowych.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
CATL, wprowadzając baterie Shenxing, otwiera erę superszybkiego ładowania pojazdów elektrycznych
Kosztem 1,2 mld dolarów BYD zbuduje fabrykę akumulatorów EV
Chińscy producenci baterii zwiększają produkcję
CATL zamierza pozyskać 9 mld dolarów na zwiększenie produkcji baterii litowo-jonowych
Rywalizacja w elektromobilności - BYD notuje duży wzrost
CATL tworzy joint-venture w celu budowy w Chinach sieci punktów ładowania
Czy Europę opanuje chiński pojazd elektryczny za 10 tys. dolarów?
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
BYD opracował ogniwa typu blade w technologii fosforanu litowo-żelazowego
Chiński BYD zrealizuje największe w Europie zamówienie na autobusy elektryczne
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów