Rywalizacja w elektromobilności - BYD notuje duży wzrost

We wrześniu firma BYD sprzedała blisko 287,5 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 42,8% rok do roku. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku chiński producent samochodów sprzedał ponad 2 mln sztuk. Jego największy rywal, Tesla, ​​wyprodukował prawie 430,5 tys. pojazdów, co daje wzrost o 26,53% rok do roku, ale spadek o 6,67% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Tesla jest na dobrej drodze do osiągnięcia rocznego celu, jakim jest produkcja 1,8 mln samochodów.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z informacjami BYD z 2 października, od stycznia do września 2023 r. firma sprzedała 2,07 mln pojazdów elektrycznych typu plug-in, z czego ponad 1,04 mln to pojazdy w pełni elektryczne, co stanowi wzrost o 80,1% w stosunku do 2022 r. Z kolei sprzedaż hybrydowych pojazdów elektrycznych BYD typu plug-in w tym samym okresie przekroczyła 1,02 mln, co oznacza wzrost o 72% w porównaniu z rokiem ubiegłym. BYD zamierza w tym roku sprzedać co najmniej 3 mln pojazdów.

Chiński producent wprowadził do swojego portfolio pięć kategorii samochodów. Seria Ocean obejmuje modele w przystępnej cenie, natomiast seria Dynasty skupia się na samochodach klasy premium. We wrześniu 2023 r. sprzedaż obu serii wzrosła o 36,2% rok do roku. Marka Denza, oferująca również modele premium, została założona wspólnie przez BYD i Daimlera. Marka Yangwang oferuje pojazdy luksusowe, a Fang Cheng Bao to najnowsza marka wprowadzona na rynek przez BYD.

BYD rozszerza swoją działalność za granicę. W zeszłym miesiącu wyeksportował ponad 28 tys. pojazdów elektrycznych, co stanowi wzrost o 262,4% w porównaniu z rokiem 2022. BYD twierdzi, że jego pojazdy są dostępne w 55 krajach i regionach świata, w tym w Japonii, Niemczech, Australii i Brazylii. Firma weszła niedawno na rynek turecki.

Elon Musk wyjaśniał, że ​​spadek kwartał do kwartału jest wynikiem planowanych przestojów związanych z modernizacją fabryk. Bloomberg poinformował, że Tesla mimo to przekroczyła szacunki analityków o około 5%. Tesla zamierza osiągnąć cel produkcyjny ma poziomie 1,8 mln samochodów, a według Bloomberga, aby to osiągnąć musi wyprodukować w czwartym kwartale 449 tys. pojazdów, czyli mniej niż w drugim kwartale bieżącego roku.

fot. Wikimedia Commons, the free media repository

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Czy jest szansa na uniezależnienie się od Chin?
Czy Europę opanuje chiński pojazd elektryczny za 10 tys. dolarów?
Kosztem 1,2 mld dolarów BYD zbuduje fabrykę akumulatorów EV
Za 2,2 mld dolarów Jabil sprzedał dział e-mobilności
CATL i BYD rywalizują w obszarze akumulatorów
Xiaomi rozpoczyna dostawy swojego pierwszego modelu EV
GM przyjmie w Ameryce Północnej standard ładowania Tesli
Za 776 mln dolarów Tesla rozbuduje teksańską fabrykę
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów