Xiaomi rozpoczyna dostawy swojego pierwszego modelu EV

Chińska firma Xiaomi ogłosiła we wtorek, że jeszcze w marcu rozpocznie dostawy swojego pierwszego pojazdu elektrycznego - modelu SU7 - wkraczając na największy na świecie rynek motoryzacyjny stojący w obliczu brutalnej wojny cenowej. Piąty co do wielkości w Chinach producent smartfonów ma 59 sklepów w 29 miastach w całym kraju, które przyjmują zamówienia. Wydarzenie inaugurujące zaplanowano na 28 marca. Akcje Xiaomi zwyżkowały podczas wtorkowego porannego handlu o 7%.

Posłuchaj
00:00

Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach wzrosła w okresie styczeń-luty o 18%, niewiele odbiegając od 21-procentowego wzrostu obserwowanego w całym roku 2023. W tym roku miała miejsce seria poważnych obniżek cen, a działaniom tym przewodził lider rynku BYD, chcąc przyciągnąć konsumentów w obliczu słabnącego popytu krajowego.

Podczas grudniowej premiery sedana Speed ​​Ultra 7 (SU7) CEO Lei Jun powiedział, że Xiaomi planuje stać się jednym z pięciu największych producentów samochodów na świecie. Jak reklamował Lei Jun, SU7 wyposażony jest w technologię "elektrycznego supersilnika", co jest w stanie zapewnić przyspieszenie większe niż Tesla i pojazdy elektryczne Porsche.

Analitycy twierdzą, że system operacyjny samochodu, wspólny z popularnymi telefonami i innymi urządzeniami elektronicznymi Xiaomi, spodoba się obecnym klientom firmy.

Xiaomi stara się rozszerzyć działalność na pojazdy elektryczne w obliczu stagnacji popytu na smartfony – plan ten po raz pierwszy przedstawił w 2021 roku. Samochody firmy będą produkowane przez oddział państwowego producenta samochodów BAIC Group w fabryce w Pekinie o rocznej zdolności produkcyjnej 200 tys. pojazdów. Gigant smartfonów zobowiązał się zainwestować 10 mld dolarów w samochody w ciągu dekady i jest jednym z niewielu nowych graczy na chińskim rynku pojazdów elektrycznych, którzy uzyskali zgodę władz niechętnych do generowania nadmiaru dostaw.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Xiaomi będzie produkować samochody elektryczne
Huawei i Xiaomi będą wzajemnie licencjonować patenty
Rywalizacja w elektromobilności - BYD notuje duży wzrost
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów