Xiaomi rozpoczyna dostawy swojego pierwszego modelu EV

Chińska firma Xiaomi ogłosiła we wtorek, że jeszcze w marcu rozpocznie dostawy swojego pierwszego pojazdu elektrycznego - modelu SU7 - wkraczając na największy na świecie rynek motoryzacyjny stojący w obliczu brutalnej wojny cenowej. Piąty co do wielkości w Chinach producent smartfonów ma 59 sklepów w 29 miastach w całym kraju, które przyjmują zamówienia. Wydarzenie inaugurujące zaplanowano na 28 marca. Akcje Xiaomi zwyżkowały podczas wtorkowego porannego handlu o 7%.

Posłuchaj
00:00

Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach wzrosła w okresie styczeń-luty o 18%, niewiele odbiegając od 21-procentowego wzrostu obserwowanego w całym roku 2023. W tym roku miała miejsce seria poważnych obniżek cen, a działaniom tym przewodził lider rynku BYD, chcąc przyciągnąć konsumentów w obliczu słabnącego popytu krajowego.

Podczas grudniowej premiery sedana Speed ​​Ultra 7 (SU7) CEO Lei Jun powiedział, że Xiaomi planuje stać się jednym z pięciu największych producentów samochodów na świecie. Jak reklamował Lei Jun, SU7 wyposażony jest w technologię "elektrycznego supersilnika", co jest w stanie zapewnić przyspieszenie większe niż Tesla i pojazdy elektryczne Porsche.

Analitycy twierdzą, że system operacyjny samochodu, wspólny z popularnymi telefonami i innymi urządzeniami elektronicznymi Xiaomi, spodoba się obecnym klientom firmy.

Xiaomi stara się rozszerzyć działalność na pojazdy elektryczne w obliczu stagnacji popytu na smartfony – plan ten po raz pierwszy przedstawił w 2021 roku. Samochody firmy będą produkowane przez oddział państwowego producenta samochodów BAIC Group w fabryce w Pekinie o rocznej zdolności produkcyjnej 200 tys. pojazdów. Gigant smartfonów zobowiązał się zainwestować 10 mld dolarów w samochody w ciągu dekady i jest jednym z niewielu nowych graczy na chińskim rynku pojazdów elektrycznych, którzy uzyskali zgodę władz niechętnych do generowania nadmiaru dostaw.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Xiaomi będzie produkować samochody elektryczne
Huawei i Xiaomi będą wzajemnie licencjonować patenty
Rywalizacja w elektromobilności - BYD notuje duży wzrost
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Produkcja elektroniki
Ceny rosną, bo skończyły się zapasy
Produkcja elektroniki
TI znowu podniósł ceny
Produkcja elektroniki
Na etykietach będą punkty za naprawialność
Produkcja elektroniki
Polski zakład tajwańskiej firmy Compal ruszy jeszcze w 2025 roku
Optoelektronika
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Lena Lighting otrzymała certyfikaty ISO 45001:2018 oraz ISO 50001:2018
Gospodarka
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Gospodarka
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów