CATL, wprowadzając baterie Shenxing, otwiera erę superszybkiego ładowania pojazdów elektrycznych

Chiński gigant akumulatorowy CATL zaprezentował 16 sierpnia nowy akumulator LFP - Shenxing. Akumulator może zapewnić zasięg pojazdu elektrycznego wynoszący 400 kilometrów na jednym 10-minutowym ładowaniu. Firma poinformowała, że ​​pierwszy samochód wyposażony w tę technologię będzie dostępny w pierwszym kwartale 2024 roku.

Posłuchaj
00:00

Podczas inauguracji w środę, Wu Kai, szef zespołu naukowego CATL, powiedział, że w dzisiejszych czasach to szybkie ładowanie najbardziej interesuje konsumentów. Dodał, że nowy produkt firmy, skierowany do ogółu społeczeństwa, ma na celu rozwiązanie tego problemu.

Według Gao Huana, CTO jednostki CATL zajmującej się samochodami elektrycznymi, Shenxing to pierwsza na świecie superszybko ładowana bateria LFP 4C. Może zapewnić zasięg ponad 700 kilometrów na jednym pełnym naładowaniu, bijąc rekord wydajności baterii LFP.

CATL zastosował innowacje w materiałach i rozwiązaniach technicznych katody, anody, elektrolitu i separatora, które umożliwiają szybkie ładowanie baterii. Shenxing może pracować stabilnie w szerokim zakresie temperatur. CATL zapewnia, że akumulator można naładować do 80% stanu naładowania (SoC - state of charge) w ciągu 10 minut, w temperaturze pokojowej. Technologia kontroli temperatury ogniw na platformach systemowych umożliwia naładowanie od 0% do 80% w ciągu 30 minut, nawet gdy temperatura wynosi -10 stopni Celsjusza.

CATL planuje rozpocząć masową produkcję swojego nowego produktu pod koniec 2023 roku. Pierwszy EV zasilany baterią będzie dostępny na rynku w pierwszym kwartale 2024 roku. Firma ma nadzieję, że jej technologia superszybkiego ładowania stanie się standardem każdego pojazdu.

Według danych dotyczących instalacji akumulatorów pojazdów elektrycznych w Chinach, publikowanych przez chiński dziennik The Paper, firma CATL odnotowała w lipcu wzrost instalacji o 18% rok do roku, jednak jej udział w chińskim rynku spadł do 41,79%. W przypadku instalacji baterii LFP, w zeszłym miesiącu firma osiągnęła 6,86 GWh, a jej udział w rynku spadł do 31,69%, za firmę BYD.

Zdaniem The Paper, jeśli akumulatory Shenxing wejdą płynnie do masowej produkcji i nastąpi wzrost ich instalacji w pojazdach elektrycznych, staną się silnym konkurentem na rynku akumulatorów średniej klasy. To, czy dzięki nowej baterii CATL może odzyskać swój udział w rynku LFP, dopiero się okaże.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
CATL i BYD rywalizują w obszarze akumulatorów
LG zrealizuje wielomiliardowy kontrakt na baterie 4680
CATL zamierza pozyskać 9 mld dolarów na zwiększenie produkcji baterii litowo-jonowych
Zapotrzebowanie na baterie dla EV wielokrotnie wzrośnie
CATL tworzy joint-venture w celu budowy w Chinach sieci punktów ładowania
Rewolucja SiC w ładowaniu samochodów elektrycznych
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia
Seminarium
Webinar 'Optymalizacja systemów zasilania 24 V DC'
Gospodarka
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów