CATL tworzy joint-venture w celu budowy w Chinach sieci punktów ładowania

Największy chiński producent baterii litowych Contemporary Amperex Technology (CATL) oraz chińska firma Fujian Baicheng New Energy Science and Technology utworzą spółkę joint-venture w celu rozmieszczenia w Chinach punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Według chińskich mediów, firmy obejmą we wspólnym przedsięwzięciu odpowiednio 49 i 51% udziałów.

Posłuchaj
00:00

Firma CATL będzie odpowiedzialna za opracowanie stacji ładowania dużej mocy, które działać będą w połączeniu z systemami magazynowania energii i zarządzania akumulatorami. Ma to zminimalizować występujące zwykle trudności w wyborze odpowiednich lokalizacji i źródeł energii dla nowych stacji ładowania, a także uniknąć negatywnego wpływu na lokalne sieci energetyczne.

Obecnie w Chinach jest ponad 1,25 miliona ładowarek samochodowych, a 8 największych operatorów razem obejmujS około 90% rynku. Stosunek liczby pojazdów elektrycznych do liczby punktów ładowania to aktualnie w Chinach 3,5:1, co oznacza, że ​​liczba ładowarek jest niewystarczająca. Istnieją jednak nieużywane punkty ładowania, co jest efektem nieuzasadnionego ich rozmieszczenia geograficznego.

Rząd chiński dąży do stopniowego zmniejszania tego wskaźnika do 1:1 w 2035 r., utrzymując subsydiowanie, by zachęcić do budowy stacji ładowania. Szacuje się, że liczba punktów ładowania w Chinach wzrośnie w 2020 r. o 450 tys., a w roku 2025 osiągnie 18 milionów.

Na same moduły ładowania przypada około 50% całkowitego kosztu punktów ładowania. Eksperci twierdzą, że rozwój infrastruktury ładowania w Chinach może otworzyć biznesowe szanse tajwańskim producentom komponentów, takim jak producenci zasilaczy Delta Electronics i Phihong Technology.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
CATL zamierza pozyskać 9 mld dolarów na zwiększenie produkcji baterii litowo-jonowych
Chiński CATL podpisał z Teslą umowę na dostawy baterii
CATL i BYD rywalizują w obszarze akumulatorów
Ograniczona podaż chipów do szybkiego ładowania
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
CATL, wprowadzając baterie Shenxing, otwiera erę superszybkiego ładowania pojazdów elektrycznych
Sprzedaż telefonów na chińskim rynku ponownie spadła
Powertech Technology zwolnił tempo budowy nowego zakładu
Tesla rozmawia o akumulatorach z chińską firmą CATL
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Wartość rynku wyposażenia zasilającego pojazdy elektryczne przekroczyła 14 miliardów dolarów
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Raporty
Zasilacze na szynę DIN

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów