Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW

Rzecznik BMW Glenn Schmidt poinformował, że chińska firma Contemporary Amperex Technology (CATL) zawarła z niemieckim producentem samochodów kontrakt na dostawę baterii litowo-jonowych do pojazdów z napędem elektrycznym. Szacowana wartość kontraktu to ponad miliard euro. Podpisana umowa pozwala chińskiej firmie na wybudowanie w Europie - najprawdopodobniej w Niemczech - nowej fabryki.

Posłuchaj
00:00

W marcu bieżącego roku agencja Bloomberg informowała, że zakład firmy CATL powstać może w Polsce, a Chińczycy rozważają również jego zlokalizowanie w Niemczech lub na Węgrzech. W piątek portal Automotive News, powołując się na źródła zaznajomione ze sprawą, doniósł, że fabryka baterii do samochodów elektrycznych zostanie zbudowana na terenie Turyngii.

Jak dotąd informacji tych nie potwierdza ani firma CATL, ani administracja niemiecka. Przedstawiciele władz Turyngii twierdzą, że negocjacje z chińskim kontrahentem na temat budowy fabryki cały czas trwają. Lokalny dziennik "Thueringer Allgemeine" przekazał informację, że zakłady mają powstać w Erfurcie. Według źródeł, do oficjalnego podpisania umowy w tej sprawie dojść ma już 9 lipca w Berlinie, z udziałem szefa chińskiego rządu Li Keqianga.

źródło: WNP

Powiązane treści
Chiński CATL i Honda planują współpracę w zakresie rozwoju akumulatorów
Chiński Capchem uruchomi we Wrocławiu fabrykę komponentów do baterii litowo-jonowych
BMW wdroży baterie nowej generacji
Continental dołącza do sojuszu BMW, Intela i Mobileye'a pracującego nad autonomią pojazdów
Daimler buduje wartą 562 mln dolarów fabrykę akumulatorów litowo-jonowych
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
BMW kończy współpracę z Chinami w zakresie autonomicznych samochodów
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Ruszyła największa na świecie produkcja akumulatorów litowo-jonowych
BMW i Jaguar Land Rover nawiązują współpracę
Niemcy zainwestują 3 miliardy euro w sztuczną inteligencję
Chiny mają już blisko 500 producentów samochodów elektrycznych
BMW rozszerza technologiczne partnerstwo z firmą Getac
Znany kompozytor pracuje nad dźwiękiem elektrycznych BMW
W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro
CATL tworzy joint-venture w celu budowy w Chinach sieci punktów ładowania
Chiny wyrastają na największego eksportera akumulatorów do samochodów elektrycznych
Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński
Wspólne platformy samochodowe BMW i Daimlera pozwolą im zaoszczędzić miliardy euro
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów