Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych

W ramach intensyfikacji wysiłków zmierzających do nawiązania skutecznej konkurencji z dominującymi w branży producentami azjatyckimi, niemiecki rząd sfinansuje placówkę badawczą, która zapewni działającym w Niemczech firmom know-how w zakresie budowy ogniw baterii do pojazdów elektrycznych (EV). Jak zapowiedziała minister edukacji i badań naukowych Anja Karliczek, ​​jej ministerstwo zainwestuje 500 mln euro (568 mln dolarów), by wesprzeć badania nad istniejącą i następną generacją technologii ogniw akumulatorowych.

Posłuchaj
00:00

- Niemiecki przemysł samochodowy nie powinien polegać na azjatyckich dostawcach. To nie tylko kwestia niezależności, ale także kwestia utrzymania konkurencyjności niemieckiej gospodarki - powiedziała Anja Karliczek na konferencji biznesowej w Berlinie.

Nowa placówka ma na celu transfer know-how z niemieckiego instytutu naukowego Fraunhofera do prywatnych firm, co pomoże zmniejszyć ryzyko ponoszone przez firmy gotowe do rozpoczęcia produkcji baterii EV. O tym, gdzie zostanie zbudowany ośrodek badawczy władze zdecydują w połowie roku.

W budowę obiektu zaangażowane będą niemieckie firmy BMZ, Liacon Batteries, Customcells, EAS Batteries i TerraE. W przedsięwzięciu udział weźmie również szwajcarski producent baterii Leclanche, który większość swojej produkcji realizuje w Niemczech.

Obecnie produkcja baterii EV zdominowana jest przez japońską firmę Panasonic, południowokoreańskie firmy Samsung SDI i LG Chem oraz chińską Contemporary Amperex Technology (CATL).

CATL zamierza w 2021 r. rozpocząć produkcję w swoim niemieckim zakładzie w Erfurcie, pierwszym w Europie. Firma planuje roczną produkcję baterii na poziomie 60 gigawatogodzin (GWh) od 2026 roku. Szef regionalnego oddziału CATL Matthias Zentgraf powiedział, że niemiecka jednostka spodziewa się zaopatrywać w akumulatory litowo-jonowe BMW i innych producentów, i że rozważy dołączenie się do działań na rzecz utworzenia ośrodka badawczego.

Niemcy chcą położyć w Europie podwaliny pod produkcję baterii na dużą skalę. Minister gospodarki Peter Altmaier oczekuje decyzji inwestycyjnych od dwóch konsorcjów w pierwszym kwartale 2019 roku. Źródła agencji Reuters twierdzą, że wśród firm zaangażowanych w rozmowy na temat budowy niemieckiego sojuszu akumulatorowego są firmy: Varta, chemiczny gigant BASF i niemiecka filia Forda - Ford-Werke GmbH.

Europejski sojusz na rzecz baterii (EBA) uruchomiła w 2017 r. Komisja Europejska. Jedynym poważnym europejskim graczem był dotąd szwedzki Northvolt.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Samsung i Panasonic zwiększają produkcję baterii, by wykorzystać rynek chiński
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Grupa PSA uruchomiła, zajmujące się elektryfikacją, Centrum Eksperckie Jednostek Napędowych
Szwedzki Northvolt uruchomi w Gdańsku fabrykę systemów bateryjnych
BASF i Nornickel łączą siły, by napędzić europejski przemysł baterii do pojazdów elektrycznych
Baterie: od produktu do usługi
Komparatory do układów monitorujących stan baterii
W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro
Baterie litowo-jonowe będą tanieć coraz wolniej
Chiński potentat z branży EV zbuduje fabrykę baterii litowo-jonowych
Chińska firma CATL ma w Niemczech produkować baterie dla BMW
Chiński Capchem uruchomi we Wrocławiu fabrykę komponentów do baterii litowo-jonowych
BMW wdroży baterie nowej generacji
ABB przystąpiła do projektu budowy największej w Europie fabryki baterii
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Aktualności
Targi Energetab - podsumowanie
PCB
Niezależność Europy w produkcji PCB - nowa fabryka Teltoniki w Wilnie
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Gospodarka
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Gospodarka
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Technika
Generatory TEG - dobór modułu do aplikacji

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów