ABB przystąpiła do projektu budowy największej w Europie fabryki baterii

Szwajcarska grupa ABB przystąpiła do projektu firmy Northvolt, którego celem jest zbudowanie w Szwecji największej w Europie fabryki baterii litowo-jonowych, by zaspokoić oczekiwany wzrost popytu na samochody elektryczne. Fabryka pozwoli na zmniejszenie uzależnienia od baterii z Chin i Korei Południowej, co jest oczekiwane przez europejskich producentów samochodów, którzy znajdują się pod coraz większą presją dotyczącą zmniejszania emisyjności pojazdów. Baterie są najdroższym elementem pojedynczego samochodu elektrycznego.

Posłuchaj
00:00

Firma Volkswagen wezwała do stworzenia europejskiego dostawcy i do konkurowania z dominującymi, azjatyckimi graczami, takimi jak Panasonic, LG Chem i chiński CATL. Porozumienie między ABB a Northvolt obejmuje partnerstwo w zakresie dostaw i wymiany technologii oraz współpracę w zakresie badań i rozwoju produktów. Firma ABB Technology Ventures (ATV) wesprze wstępną fazę projektu, inwestując 10 mln euro (11,8 mln dolarów).

Szwedzki zakład ma pod względem skali produkcji rywalizować z amerykańską Gigafactory, dążąc do osiągnięcia wielkości rocznej produkcji na poziomie 32 gigawatogodzin do roku 2023. Fabryka ma rozpocząć produkcję w roku 2020. ABB deklaruje, że produkcyjna linia demonstracyjna będzie gotowa do roku 2019.

Rozważane są dwie lokalizacje nowej fabryki - miasta Vasteras i Skelleftea. Decyzja ma być ogłoszona w połowie października.

źródło: Reuters

Powiązane treści
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
GM i Honda rozszerzają współpracę w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych
Siemens dołącza do grupy inwestującej w Northvolt
Siemens dołącza do grupy inwestującej w Northvolt
Pulsonix - nadaje rytm projektowaniu PCB cz. 1
ABB stworzy nowy materiał izolacyjny do transformatorów energetycznych
Daimler buduje wartą 562 mln dolarów fabrykę akumulatorów litowo-jonowych
Na Uniwersytecie Warszawskim opracowano nowy typ litowo-jonowych akumulatorów
ABB: szybkie doładowanie akumulatora w 15 sekund, pełne w 5 minut
Baterie litowo-metalowe podwoją czas pracy elektroniki
Jakie materiały poprawią właściwości akumulatorów litowo-jonowych?
Czterokrotny wzrost przychodów w sektorze akumulatorów litowo-jonowych
Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund
ABB dostarczy Orlenowi najnowsze stacje ładowania - Terra 54
ABB zbuduje nową siedzibę główną i centrum badawczo-rozwojowe
W połowie następnej dekady europejski rynek baterii osiągnie wartość 250 mld euro
Niemcy będą finansować centrum rozwoju baterii dla pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Firmy Trinasolar i HoloSolis podpisały umowę licencyjną na technologię TOPCon
Produkcja elektroniki
ST Microelectronics kupił biznes MEMS od NXP
Komponenty
Strategiczna współpraca Lotus i EDOM w regionie APAC
Produkcja elektroniki
Kolejny projekt inwestycyjny z obszaru półprzewodników został anulowany
Mikrokontrolery i IoT
Mouser wspiera inżynierów w walce z cyberzagrożeniami – nowe Centrum Zasobów Bezpieczeństwa
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Technika
Praktyczne aspekty ochrony przed zakłóceniami elektromagnetycznymi
Prezentacje firmowe
Zbuduj kompletny system taktowania!
Gospodarka
Rewolucja w akumulatorach: siła szybkiego ładowania

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów