Firma ABB opracowała rdzeń technologiczny projektu, w tym trakcyjne urządzenia pokładowe i nowego typu w pełni automatyczny systemem ładowania. Autobus nazwany TOSA od czterech partnerów projektu - TPG (genewskiej spółki transportu publicznego), OPI (Biura Promocji Przemysłu i Technologii), SIG (genewskiej firmy energetycznej) oraz ABB - wygląda jak zwykły trolejbus, z wyjątkiem tego co widać, gdy patrzymy na dach. Zamiast odbieraków prądu współpracujących z linią napowietrzną, autobus ma ruchome ramię kierowane laserowo, które łączy się z górnym gniazdem zintegrowanym z wiatą przystankową. Procedura dokowania jest niezwykle szybka - trwa mniej niż sekundę. Kontrola bezpieczeństwa zapewnia, że odpowiednie połączenie jest wykonywane przed przyłożeniem napięcia.
Opracowana technologia pozwala na ładowanie akumulatorów podczas 15-sekundowych postojów na przystankach. Na końcu linii autobusowej 3 do 4 minut ultraszybkiego ładowania jest w stanie w pełni naładować akumulatory. Energia może być przechowywana w kompaktowych bateriach służących także do odbierania energii pochodzącej z hamowania pojazdu.
źródło: ABB