Elektryczne taksówki wyjadą na ulice Warszawy

Do końca roku na ulicach Warszawy ma pojawić się 700 ekologicznych taksówek z silnikiem elektrycznym. Będzie je można zamówić nie tylko telefonicznie, ale również przez internet. Korporacja taksówkowa EcoCar, należąca do spółki Green Capital City, rozpocznie swoją działalność na początku kwietnia. Obecnie firma posiada w swojej flocie 15 fordów mondeo wyposażonych w napęd elektryczny.

Posłuchaj
00:00

Każdy z nich będzie posiadał bezprzewodowy internet, z którego chętnie skorzystają właściciele urządzeń mobilnych. Dodatkowo w zagłówkach foteli znajdą się dotykowe ekrany LCD, umożliwiające sprawdzenie poczty, trasy przejazdu czy ceny kursu.

Koszt przejechania jednego kilometra przez pojazd wyposażony w napęd elektryczny jest nawet 10-krotnie mniejszy niż w przypadku silników benzynowych. Jednak sama przeróbka auta kosztuje ok. 70 tys. zł, co z pewnością odbije się na cenniku.

Mimo to, przedstawiciele korporacji taksówkowej EcoCar zapewniają, że ich ceny będą konkurencyjne.

- Na pewno będziemy chcieli być tańsi niż najdroższa korporacja jeżdżąca po Warszawie, przekonuje Magdalena Bajska, szefowa marketingu w Green Capital City.

Kolejnym problemem jest ograniczony zasięg pojazdu, który wynosi ok. 150 km. W Warszawie jest już kilkanaście szybkich punktów ładowania, pozwalających na uzupełnienie baterii do pełna w ciągu zaledwie 40 minut.

- Nasze samochody będą ładowane w jednym z kilkunastu punktów szybkiego ładowania. W tych punktach do podładowania baterii wystarczy 10-15 minutowy postój, który kierowca może wykorzystać na odpoczynek czy wypicie kawy - wyjaśnia Bajska.

Elektryczne taksówki jeżdżą w wielu europejskich miastach m.in. w Paryżu, Wiedniu, Monachium czy Londynie. Analitycy Frost & Sullivan prognozują, że liczba samochodów napędzanych elektrycznie w Europie w 2015 r. będzie wynosić od 550 tys. do 600 tys.

źródło: Fleet

Michał Pieniążek

Powiązane treści
Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego
Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund
Axeon zapowiada duży wzrost segmentu samochodów elektrycznych
Axeon rusza na Śląsku z produkcją systemów do pojazdów hybrydowych i elektrycznych
Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris
Pojazdy elektryczne napędzą popyt na układy analogowe
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów