Ensto rozwija technologię ładowania samochodów elektrycznych

Firma Ensto opracowała kompleksowy system ładowania samochodów elektrycznych składający się ze słupków oraz przyłączy do sieci energetycznej i infrastruktury parkingu. Mogą być one rozmieszczane na terenie całego miasta np.: na placach znajdujących się w pobliżu hipermarketów.

Posłuchaj
00:00

Słupki zostały przystosowane do montażu w asfalcie i są w pełni kompatybilne z systemami poboru opłat parkingowych czołowych producentów. Technologię z sukcesem wdrożono m.in. w Helsinkach - na podziemnym parkingu supermarketu Stockman oraz w Oslo, gdzie zamontowano 150 słupków do ładowania z zamiarem kupna kolejnych 170 sztuk.

Ensto dysponuje również własnym samochodem elektrycznym wzorującym się na modelu Volkswagena Passata i pozwalającym sprawdzić działanie systemu w praktyce.

Powiązane treści
Polska Grupa Energetyczna będzie operatorem infrastruktury ładowania
Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych
BMW i Samsung rozszerzają partnerstwo
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Projektowanie ładowarki akumulatorów litowo-jonowych
Pojazdy elektryczne napędzą popyt na układy analogowe
Nowa strona internetowa Ensto
Baterie Wamtechnik w pojazdach elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów