wersja mobilna
Online: 357 Poniedziałek, 2018.06.25

Biznes

Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych

poniedziałek, 16 maja 2016 07:54

Producenci elektrycznych autobusów chcą ujednolicić system ładowania. Firmy Volvo, Solaris, Irizar oraz VDL ustaliły, że do ich ładowania wykorzystywana będzie infrastruktura, którą zapewni ABB, Heliox oraz Siemens. Celem jest stworzenie jednolitego interfejsu ładowania dla wszystkich autobusów elektrycznych oraz ułatwienie wprowadzenia systemu takich autobusów w europejskich miastach. Jednolite interfejsy w systemach zasilania zostaną otwarte dla wszystkich firm obecnych na rynku i będą wykorzystywane do szybkiego ładowania elektrycznych autobusów na przystankach końcowych oraz w nocy.

Grupa producentów pojazdów wraz z dostawcami infrastruktury ładowania weźmie udział w pracach na rzecz ustanowienia jednolitej europejskiej normy dla systemów autobusów elektrycznych. Normy europejskie mają zostać wdrożone w 2019 roku, natomiast międzynarodowe w 2020. Polska staje się jednym z czołowych dostawców autobusów elektrycznych, które wytwarza wrocławska fabryka Volvo Buses oraz firma Solaris.

 

Powiązane artykuły

» Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych

» Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych

» Polska Grupa Energetyczna będzie operatorem infrastruktury ładowania

» Jak upowszechnić elektryczne samochody?

» Czy Chiny zdominują światowy rynek samochodów elektrycznych?

» Samochody elektryczne - co sprzyja ich upowszechnianiu?

» Powstaną stacje ładowania pojazdów

» Amsterdam inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania dla transportu miejskiego

» ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach

» Shell i producenci samochodów rozwiną sieć ładowarek autostradowych

» SWTBC - uniwersalny sterownik ładowarki bezprzewodowej z oferty STMicroelectronics

» ABB: szybkie doładowanie akumulatora w 15 sekund, pełne w 5 minut

» Chińskie LeEco zainwestuje 1,8 mld dolarów w fabrykę samochodów elektrycznych

» Katowice wykształcą projektantów elektrycznych samochodów

» BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych

» Tiry jak trolejbusy na szwedzkiej autostradzie

» Norwegia elektryfikuje motoryzację

» Szybkość ładowania zdecyduje o przyszłości rynku samochodów elektrycznych

» Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut

» Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego

» Qualcomm i Renault testują w Londynie system bezprzewodowego ładowania pojazdów

» W Estonii powstanie największa sieć ładowania pojazdów elektrycznych

» Ensto rozwija technologię ładowania samochodów elektrycznych


World News 24h

poniedziałek, 25 czerwca 2018 12:02

With 3D printing believed to bring a new round of manufacturing revolutions in the future, Taiwan's Aerospace Industrial Development Corp will consider applying 3D printing technologies to produce airplane engine parts and components to sharply cut consumption of raw materials, according to AIDC chairman Anson Liao. Liao said that if the additive manufacturing technology is adopted to process raw metal materials needed for airplane engines, it can help reduce materials consumption by up to 90% as only materials needed will be processed with the technology. This is a sharp contrast to traditional machining process, which requires a large chunk of material metal to undergo raw material cutting, grinding, drilling, and fine finishing operations, eventually with only 10% of the metal materials left for use in finished products, Liao indicated.

więcej na: www.digitimes.com