Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych

Producenci elektrycznych autobusów chcą ujednolicić system ładowania. Firmy Volvo, Solaris, Irizar oraz VDL ustaliły, że do ich ładowania wykorzystywana będzie infrastruktura, którą zapewni ABB, Heliox oraz Siemens. Celem jest stworzenie jednolitego interfejsu ładowania dla wszystkich autobusów elektrycznych oraz ułatwienie wprowadzenia systemu takich autobusów w europejskich miastach. Jednolite interfejsy w systemach zasilania zostaną otwarte dla wszystkich firm obecnych na rynku i będą wykorzystywane do szybkiego ładowania elektrycznych autobusów na przystankach końcowych oraz w nocy.

Posłuchaj
00:00

Grupa producentów pojazdów wraz z dostawcami infrastruktury ładowania weźmie udział w pracach na rzecz ustanowienia jednolitej europejskiej normy dla systemów autobusów elektrycznych. Normy europejskie mają zostać wdrożone w 2019 roku, natomiast międzynarodowe w 2020. Polska staje się jednym z czołowych dostawców autobusów elektrycznych, które wytwarza wrocławska fabryka Volvo Buses oraz firma Solaris.

Powiązane treści
Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych
Shell i producenci samochodów rozwiną sieć ładowarek autostradowych
ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach
Amsterdam inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania dla transportu miejskiego
Powstaną stacje ładowania pojazdów
Samochody elektryczne - co sprzyja ich upowszechnianiu?
Czy Chiny zdominują światowy rynek samochodów elektrycznych?
Jak upowszechnić elektryczne samochody?
Polska Grupa Energetyczna będzie operatorem infrastruktury ładowania
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
SWTBC - uniwersalny sterownik ładowarki bezprzewodowej z oferty STMicroelectronics
ABB: szybkie doładowanie akumulatora w 15 sekund, pełne w 5 minut
Chińskie LeEco zainwestuje 1,8 mld dolarów w fabrykę samochodów elektrycznych
Katowice wykształcą projektantów elektrycznych samochodów
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Tiry jak trolejbusy na szwedzkiej autostradzie
Norwegia elektryfikuje motoryzację
Szybkość ładowania zdecyduje o przyszłości rynku samochodów elektrycznych
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego
Qualcomm i Renault testują w Londynie system bezprzewodowego ładowania pojazdów
W Estonii powstanie największa sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Ensto rozwija technologię ładowania samochodów elektrycznych
Białoruś będzie miała sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów