Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych

Na świecie szybko wzrasta liczba publicznie dostępnych ładowarek pracujących w standardzie CHAdeMO. Ten typ urządzeń pozwala obecnie na ładowanie pojazdów elektrycznych z mocą do 200 kW przy natężeniu 400 A. Dostawcy zakładają zwiększenie ich mocy do 400 kW jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. W 2017 r. liczba ładowarek CHAdeMO zwiększyła się o 30%, a w samej Europie aż o 50%.

Posłuchaj
00:00

Liczba samochodów kompatybilnych ze standardem CHAdeMO osiągnęła w 2017 r. 775 tys. sztuk, z czego na Europę przypadło 330 tys. pojazdów. Liczba działających na świecie ładowarek CHAdeMO doszła w tym czasie do poziomu 17 700 sztuk, przy czym w Europie dostępnych było 6 060 tych urządzeń.

Najwięcej nowych stacji ładowania CHAdeMO zainstalowano w Norwegii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji oraz na Ukrainie. Pierwsze takie punkty ładowania uruchomiły też takie kraje, jak Andora, Barbados, Bułgaria, Gruzja, Indie, Jordania, Kazachstan, Filipiny, Serbia oraz Uganda. Z szybkiego ładowania w trybie CHAdeMO korzystać może między innymi Nissan LEAF i e-NV200 oraz Mitsubishi i-MiEV i Outlander PHEV.

Promowany przez BMW, Daimlera oraz Grupę Volkswagena standard szybkiego ładowania CCS Combo dostarczać ma docelowo moc 350 kW. W przeciwieństwie do CHAdeMO, standard CCS Combo nie obsługuje technologii Vehicle-to-Grid (V2G), czyli dwukierunkowego przesyłu energii między elektrycznym pojazdem a siecią energetyczną.

źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Powiązane treści
Unimot zajmie się ładowarkami do pojazdów elektrycznych
GreenWay zainstaluje w Polsce ultraszybkie ładowarki
Shell i producenci samochodów rozwiną sieć ładowarek autostradowych
ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach
Porsche udostępnia 15-minutowe ładowarki samochodów elektrycznych
Lidl instaluje punkty szybkiego ładowania samochodów
Amsterdam inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania dla transportu miejskiego
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
ABB: szybkie doładowanie akumulatora w 15 sekund, pełne w 5 minut
Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych
Szybkość ładowania zdecyduje o przyszłości rynku samochodów elektrycznych
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
W Estonii powstanie największa sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Qualcomm prezentuje nową technologię szybkiego ładowania
Zielonogórska Ekoenergetyka zbuduje dla niemieckiego przewoźnika infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych nadal dla operatorów nie są opłacalne
We Francji darmowe ładowanie pojazdów elektrycznych do Dnia bez Samochodu
Sprzedaż samochodów elektrycznych w Chinach bije kolejne rekordy
Ładowanie aut elektrycznych - techniki, perspektywy, wyzwania
Ultraszybkie ładowanie samochodów dla każdego
W Niemczech jest więcej stacji ładowania niż elektrycznych samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów