Zielonogórska Ekoenergetyka zbuduje dla niemieckiego przewoźnika infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych

Spółka Ekoenergetyka-Polska kilka dni temu podpisała z drugim co do wielkości, działającym w północnych Niemczech, operatorem transportu publicznego - Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH) - ośmioletni kontrakt na utworzenie infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych o łącznej mocy 7,2 MW. Pierwsza stacja ładowania o mocy 1,2 MW zostanie dostarczona zamawiającemu w styczniu przyszłego roku.

Posłuchaj
00:00

Dostarczona stacja wyposażona będzie w punkty ładowania "Wallbox", dzięki którym możliwe będzie ładowanie nawet 16 autobusów. Do końca 2019 roku przewoźnik chce dysponować 48 punktami ładowania. Pojazdy będą podłączane do ładowania za pośrednictwem złączy Combo-2, zgodnych ze standardem CCS.

Kolejne dwie stacje ładowania trafią do niemieckiego odbiorcy w połowie 2019 roku. Infrastruktura stworzona przez Ekoenergetykę dla VHH będzie działała w oparciu o inteligentny system zarządzania umożliwiający ładowanie pojazdów z regulowaną mocą.

Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH obsługuje 154 linie autobusowe w rejonie Hamburga. Zatrudnia około 1600 pracowników i dysponuje flotą 527 autobusów. W przyszłym roku przewoźnik zakupi pierwsze 10 autobusów elektrycznych. Od roku 2020 zamierza nabywać wyłącznie tego typu pojazdy, by do roku 2030 mieć już flotę całkowicie bezemisyjną.

Źródło: WNP

Powiązane treści
Ekoenergetyka-Polska dostarczy Warszawie ładowarki autobusów elektrycznych za 8 mln złotych
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych nadal dla operatorów nie są opłacalne
Ekoenergetyka-Polska dostarczyła stację ładowania o mocy 1,2 MW
Solaris dostarczy kolejne autobusy dla niemieckiego przewoźnika
GreenWay powiększy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej infrastrukturę ładowania
Amsterdam inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania dla transportu miejskiego
Ultraszybkie ładowanie samochodów dla każdego
Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych
We Francji darmowe ładowanie pojazdów elektrycznych do Dnia bez Samochodu
E.ON i Clever stworzą w Skandynawii sieć szybkiego ładowania pojazdów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów