Zielonogórska Ekoenergetyka zbuduje dla niemieckiego przewoźnika infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych

Spółka Ekoenergetyka-Polska kilka dni temu podpisała z drugim co do wielkości, działającym w północnych Niemczech, operatorem transportu publicznego - Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH) - ośmioletni kontrakt na utworzenie infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych o łącznej mocy 7,2 MW. Pierwsza stacja ładowania o mocy 1,2 MW zostanie dostarczona zamawiającemu w styczniu przyszłego roku.

Posłuchaj
00:00

Dostarczona stacja wyposażona będzie w punkty ładowania "Wallbox", dzięki którym możliwe będzie ładowanie nawet 16 autobusów. Do końca 2019 roku przewoźnik chce dysponować 48 punktami ładowania. Pojazdy będą podłączane do ładowania za pośrednictwem złączy Combo-2, zgodnych ze standardem CCS.

Kolejne dwie stacje ładowania trafią do niemieckiego odbiorcy w połowie 2019 roku. Infrastruktura stworzona przez Ekoenergetykę dla VHH będzie działała w oparciu o inteligentny system zarządzania umożliwiający ładowanie pojazdów z regulowaną mocą.

Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH obsługuje 154 linie autobusowe w rejonie Hamburga. Zatrudnia około 1600 pracowników i dysponuje flotą 527 autobusów. W przyszłym roku przewoźnik zakupi pierwsze 10 autobusów elektrycznych. Od roku 2020 zamierza nabywać wyłącznie tego typu pojazdy, by do roku 2030 mieć już flotę całkowicie bezemisyjną.

Źródło: WNP

Powiązane treści
Ekoenergetyka-Polska dostarczy Warszawie ładowarki autobusów elektrycznych za 8 mln złotych
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych nadal dla operatorów nie są opłacalne
Ekoenergetyka-Polska dostarczyła stację ładowania o mocy 1,2 MW
Solaris dostarczy kolejne autobusy dla niemieckiego przewoźnika
GreenWay powiększy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej infrastrukturę ładowania
Amsterdam inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania dla transportu miejskiego
Ultraszybkie ładowanie samochodów dla każdego
Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych
We Francji darmowe ładowanie pojazdów elektrycznych do Dnia bez Samochodu
E.ON i Clever stworzą w Skandynawii sieć szybkiego ładowania pojazdów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów