Stacje ładowania pojazdów elektrycznych nadal dla operatorów nie są opłacalne

Zdaniem reprezentującej sektor energetyczny, niemieckiej organizacji Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft e.V. (BDEW), do chwili obecnej utrzymywanie przez operatorów na terenie Niemiec stacji ładowania pojazdów elektrycznych nie przynosi im zysków. Dzieje się tak pomimo wzrostu ich liczby, a zatem dostępności. Według BDEW za ten stan rzeczy odpowiadają producenci elektrycznych samochodów, którzy nie wspierają wystarczająco ich upowszechniania.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z danymi publikowanymi przez BDEW w Niemczech funkcjonuje już około 13,5 tys. stacji ładowania samochodów elektrycznych. Ich liczba szybko rośnie - na koniec czerwca ubiegłego roku za naszą zachodnią granicą działało 10700 takich stacji. Mimo to, ich istnienie nie przynosi operatorom zysków. BDEW twierdzi, że choć za rozbudowę i zarządzanie infrastrukturą ładowania odpowiadają w największym stopniu firmy energetyczne, to ich stopień wykorzystania jest zbyt mały z powodu nieoferowania przez przemysł motoryzacyjny odpowiedniej liczby modeli EV, które pod względem cen i osiągów mogłyby konkurować z pojazdami spalinowymi.

Organizacja BDEW uważa, że niemieckie władze powinny wprowadzić zmiany regulacji prawnych, by umożliwić większe inwestycje w prywatne punkty ładowania. Według przewidywań w przyszłości zdecydowana większość użytkowników pojazdów elektrycznych - około 80% - będzie chciała ładować je w domu, a nie na stacjach publicznych.

Jak donosi agencja Reuters do 2020 r. po niemieckich drogach ma się poruszać milion samochodów wyposażonych w napęd elektryczny. Aktualnie ich liczba nie przekracza 100 tys.

Źródło: ORPA, BDEW

Powiązane treści
Zielonogórska Ekoenergetyka zbuduje dla niemieckiego przewoźnika infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych
We Francji darmowe ładowanie pojazdów elektrycznych do Dnia bez Samochodu
Białoruś będzie miała sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych
Deutsche Telekom rozwinie sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych
GreenWay powiększy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej infrastrukturę ładowania
Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych
Ultraszybkie ładowanie samochodów dla każdego
ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach
Amsterdam inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania dla transportu miejskiego
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Ładowanie aut elektrycznych - techniki, perspektywy, wyzwania
W Norwegii prawie jedną trzecią całej sprzedaży stanowią samochody elektryczne
W Niemczech jest więcej stacji ładowania niż elektrycznych samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Seminarium
Webinar 'Optymalizacja systemów zasilania 24 V DC'
Gospodarka
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych
Gospodarka
TDK Electronics przechodzi w pełni na energię odnawialną we wszystkich zakładach produkcyjnych

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów