Stacje ładowania pojazdów elektrycznych nadal dla operatorów nie są opłacalne

Zdaniem reprezentującej sektor energetyczny, niemieckiej organizacji Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft e.V. (BDEW), do chwili obecnej utrzymywanie przez operatorów na terenie Niemiec stacji ładowania pojazdów elektrycznych nie przynosi im zysków. Dzieje się tak pomimo wzrostu ich liczby, a zatem dostępności. Według BDEW za ten stan rzeczy odpowiadają producenci elektrycznych samochodów, którzy nie wspierają wystarczająco ich upowszechniania.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z danymi publikowanymi przez BDEW w Niemczech funkcjonuje już około 13,5 tys. stacji ładowania samochodów elektrycznych. Ich liczba szybko rośnie - na koniec czerwca ubiegłego roku za naszą zachodnią granicą działało 10700 takich stacji. Mimo to, ich istnienie nie przynosi operatorom zysków. BDEW twierdzi, że choć za rozbudowę i zarządzanie infrastrukturą ładowania odpowiadają w największym stopniu firmy energetyczne, to ich stopień wykorzystania jest zbyt mały z powodu nieoferowania przez przemysł motoryzacyjny odpowiedniej liczby modeli EV, które pod względem cen i osiągów mogłyby konkurować z pojazdami spalinowymi.

Organizacja BDEW uważa, że niemieckie władze powinny wprowadzić zmiany regulacji prawnych, by umożliwić większe inwestycje w prywatne punkty ładowania. Według przewidywań w przyszłości zdecydowana większość użytkowników pojazdów elektrycznych - około 80% - będzie chciała ładować je w domu, a nie na stacjach publicznych.

Jak donosi agencja Reuters do 2020 r. po niemieckich drogach ma się poruszać milion samochodów wyposażonych w napęd elektryczny. Aktualnie ich liczba nie przekracza 100 tys.

Źródło: ORPA, BDEW

Powiązane treści
Zielonogórska Ekoenergetyka zbuduje dla niemieckiego przewoźnika infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych
We Francji darmowe ładowanie pojazdów elektrycznych do Dnia bez Samochodu
Białoruś będzie miała sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych
Deutsche Telekom rozwinie sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych
GreenWay powiększy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej infrastrukturę ładowania
Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych
Ultraszybkie ładowanie samochodów dla każdego
ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach
Amsterdam inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania dla transportu miejskiego
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Ładowanie aut elektrycznych - techniki, perspektywy, wyzwania
W Norwegii prawie jedną trzecią całej sprzedaży stanowią samochody elektryczne
W Niemczech jest więcej stacji ładowania niż elektrycznych samochodów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Elektromechanika
Szybki rozwój rynku robotów humanoidalnych
Projektowanie i badania
Nowa generacja dronów ze skrzydłami inspirowana ptakami drapieżnymi
Komunikacja
Infineon finalizuje przejęcie biznesu Ethernetu motoryzacyjnego firmy Marvell
Aktualności
Jak radzić sobie z nieplanowanym zapotrzebowaniem? Odpowiada Conrad Electronic
Produkcja elektroniki
Apple inwestuje 100 mld USD w produkcję w USA – rozwija łańcuch dostaw półprzewodników i nowe fabryki
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Prezentacje firmowe
Nowe serie zasilaczy MEAN WELL na szynę DIN - większe możliwości w mniejszych wymiarach
Gospodarka
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów