W Niemczech jest więcej stacji ładowania niż elektrycznych samochodów

Z danych statystycznych federalnego stowarzyszenia branżowego Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft (BDEW) wynika, że w końcu ubiegłego roku liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych przekraczała łączną liczbę pojazdów całkowicie elektrycznych i typu plug-in. Na terenie Niemiec działało wówczas ponad 16 tys. publicznych stacji ładowania, w tym 12% stanowiły punkty ładowania szybkiego. BDEW twierdzi, że w Niemczech do tej pory zarejestrowano około 15 tys. wspomnianych wyżej pojazdów.

Posłuchaj
00:00

Na koniec lipca 2018 r. liczba zainstalowanych w Niemczech stacji ładowania EV wynosiła 13,5 tys., a w ciągu kolejnych 5 miesięcy przybyło ich ponad 2,6 tys. W przypadku wielu niemieckich stacji, ze względu na relatywnie niewielką liczbę pojazdów elektrycznych, nie osiągnięto jeszcze rentowności instalacji.

Według BDEW od stycznia do listopada 2018 r. zarejestrowano w Niemczech 3,2 mln wszystkich samochodów, ale tylko około 1,6% stanowiły pojazdy z napędem elektrycznym, mimo rządowego programu dopłat do ich zakupu.

Europejskie stowarzyszenie producentów samochodów ACEA informuje, że w trzecim kwartale 2018 r. w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 72 tys. pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, czyli 2,1% wszystkich aut rejestrowanych w UE. To wzrost o 30% w skali roku. W tym samym czasie w UE zarejestrowano 147,6 tys. hybryd, czyli 4,2% wszystkich rejestracji, co daje roczny wzrost o ponad 37%.

W samych Niemczech w trzecim kwartale 2018 zarejestrowano 16,2 tys. aut w pełni elektrycznych (14,4 tys. rok wcześniej), a pojazdów hybrydowych 27,5 tys. (14,8 rok wcześniej).

W Polsce w trzecim kwartale 2018 zarejestrowano 286 samochodów w pełni elektrycznych (326 rok wcześniej) oraz 5,5 tys. pojazdów hybrydowych (3,6 tys. rok wcześniej).

Źródło: gramwzielone.pl

Powiązane treści
W ubiegłym roku Chińczycy kupili blisko 1,3 mln samochodów z silnikami elektrycznymi
Elektromobilność zwiększy koszty mieszkań?
Ładowanie aut elektrycznych - techniki, perspektywy, wyzwania
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Innogy wydziela biznes pojazdów elektrycznych
Elektronika samochodowa - komponenty i systemy
IONITY ma już w Europie ponad 100 stacji ultraszybkiego ładowania
W Norwegii prawie jedną trzecią całej sprzedaży stanowią samochody elektryczne
Volkswagen zapowiada wyprodukowanie 15 mln samochodów elektrycznych
E.ON i Clever stworzą w Skandynawii sieć szybkiego ładowania pojazdów
Samochody elektryczne czekają na nowe akumulatory i bezprzewodowe ładowanie
Ultraszybkie ładowanie samochodów dla każdego
Volvo inwestuje w mobilne technologie ładowania samochodów elektrycznych
GreenWay powiększy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej infrastrukturę ładowania
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych nadal dla operatorów nie są opłacalne
Białoruś będzie miała sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych
Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Aktualności
Targi Energetab - podsumowanie
PCB
Niezależność Europy w produkcji PCB - nowa fabryka Teltoniki w Wilnie
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Konferencja
Wrocław Bridge Energy & Industry Dialogue "Gospodarka pod napięciem kosztów energii"
Gospodarka
Eneris uruchomił w Siemiatyczach elektrownię PV

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów