W Niemczech jest więcej stacji ładowania niż elektrycznych samochodów
| Gospodarka ZasilanieZ danych statystycznych federalnego stowarzyszenia branżowego Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft (BDEW) wynika, że w końcu ubiegłego roku liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych przekraczała łączną liczbę pojazdów całkowicie elektrycznych i typu plug-in. Na terenie Niemiec działało wówczas ponad 16 tys. publicznych stacji ładowania, w tym 12% stanowiły punkty ładowania szybkiego. BDEW twierdzi, że w Niemczech do tej pory zarejestrowano około 15 tys. wspomnianych wyżej pojazdów.
Na koniec lipca 2018 r. liczba zainstalowanych w Niemczech stacji ładowania EV wynosiła 13,5 tys., a w ciągu kolejnych 5 miesięcy przybyło ich ponad 2,6 tys. W przypadku wielu niemieckich stacji, ze względu na relatywnie niewielką liczbę pojazdów elektrycznych, nie osiągnięto jeszcze rentowności instalacji.
Według BDEW od stycznia do listopada 2018 r. zarejestrowano w Niemczech 3,2 mln wszystkich samochodów, ale tylko około 1,6% stanowiły pojazdy z napędem elektrycznym, mimo rządowego programu dopłat do ich zakupu.
Europejskie stowarzyszenie producentów samochodów ACEA informuje, że w trzecim kwartale 2018 r. w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 72 tys. pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, czyli 2,1% wszystkich aut rejestrowanych w UE. To wzrost o 30% w skali roku. W tym samym czasie w UE zarejestrowano 147,6 tys. hybryd, czyli 4,2% wszystkich rejestracji, co daje roczny wzrost o ponad 37%.
W samych Niemczech w trzecim kwartale 2018 zarejestrowano 16,2 tys. aut w pełni elektrycznych (14,4 tys. rok wcześniej), a pojazdów hybrydowych 27,5 tys. (14,8 rok wcześniej).
W Polsce w trzecim kwartale 2018 zarejestrowano 286 samochodów w pełni elektrycznych (326 rok wcześniej) oraz 5,5 tys. pojazdów hybrydowych (3,6 tys. rok wcześniej).
źródło: gramwzielone.pl