Ultraszybkie ładowanie samochodów dla każdego

Mająca swoją siedzibę w brytyjskim Coventry firma Zapinamo opatentowała technologię umożliwiającą nawet ultraszybkie ładowanie pojazdów elektrycznych w warunkach domowych. Dzięki systemowi "Power Boost" można uzyskać możliwość ładowania z mocą 50, 100 lub 350 kW, mając dostęp jedynie do zwykłej domowej sieci zasilającej. Zastosowany w ładowarce magazyn energii, określany mianem HUBZ, zwiększa moc dostępną z gniazdka bez żadnych modyfikacji niskonapięciowej instalacji elektrycznej.

Posłuchaj
00:00

Jak zapewnia Zapinamo, moduł HUBZ może być bardzo łatwo instalowany np. w garażach. Moduł zajmuje mniej miejsca niż standardowe stacje szybkiego ładowania. Ładowarki firmy Zapinamo działają już m.in. na lotnisku Heathrow w Londynie, oferując moc 150 kW. W przyszłości moduły HUBZ mają też być instalowane np. na parkingach i przy ulicach.

Przy rozwijaniu technologii ładowania brytyjska firma współpracuje z naukowcami z University of Warwick.

Źródło: ORPA

Powiązane treści
Volvo inwestuje w mobilne technologie ładowania samochodów elektrycznych
GreenWay powiększy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej infrastrukturę ładowania
E.ON i Clever stworzą w Skandynawii sieć szybkiego ładowania pojazdów
Zielonogórska Ekoenergetyka zbuduje dla niemieckiego przewoźnika infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych nadal dla operatorów nie są opłacalne
Ładowanie aut elektrycznych - techniki, perspektywy, wyzwania
Białoruś będzie miała sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych
Tesla zapowiada kolejną generację superładowarek
W Norwegii prawie jedną trzecią całej sprzedaży stanowią samochody elektryczne
GreenWay zainstaluje w Polsce ultraszybkie ładowarki
IONITY ma już w Europie ponad 100 stacji ultraszybkiego ładowania
W Niemczech jest więcej stacji ładowania niż elektrycznych samochodów
Deutsche Telekom rozwinie sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych
Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych
Shell i producenci samochodów rozwiną sieć ładowarek autostradowych
ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów