Shell i producenci samochodów rozwiną sieć ładowarek autostradowych

Firma Royal Dutch Shell nawiązała współpracę z czołowymi producentami samochodów, by zainstalować ultraszybkie ładowarki na europejskich autostradach, wyprzedzając rywali w wyścigu mającym usunąć jedną z największych przeszkód stojących przed sektorem samochodów elektrycznych. Umowa Shella z IONITY - wspólnym przedsięwzięciem BMW, Daimlera, Forda i Volkswagena - ma w początkowej fazie doprowadzić do zainstalowania ładowarek dużej mocy. W 2019 r. ma to być 80 punktów ładowania.

Posłuchaj
00:00

Giganci energetyczni, w tym francuska firma Engie i niemiecka E.ON, a także gracze niszowi, tacy jak amerykański start-up ChargePoint, także budują w Europie sieci ładowania samochodów, ale Shell twierdzi, że to technologia IONITY jest kluczem do rozwiązania problemu pokonywanych odległości. Na temat oferowania punktów ładowania na swoich stacjach rozmawia z producentami samochodów elektrycznych rywal Shella - BP.

Europejskie Obserwatorium Paliw Alternatywnych informuje, że liczba punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Europie w latach 2014-2017 prawie się potroiła, osiągając blisko 120 tys. Jednak z powodu ograniczeń związanych z bateriami, brakiem stacji ładowania i długim czasem ładowania trudne jest oferowanie rozwiązań, dzięki którym kierowcy mogą wyjść poza krótkie przejazdy, głównie w miastach.

Dzięki technologii IONITY, samochody pozwalające na osiąganie mocy do 350 kilowatów będą ładowane w czasie od pięciu do ośmiu minut, deklaruje Shell. Zwykły samochód elektryczny może być ładowany nawet kilka godzin.

80 stacji ładowania zostanie zainstalowanych w Belgii, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Austrii, w Czechach, na Węgrzech, w Polsce, na Słowacji i w Słowenii. Dodatkowe 20 stacji powstanie w Niemczech.

Partnerzy projektu IONITY połączyli siły z planem budowy paneuropejskiej sieci 400 stacji ładowania do 2020 roku.

źródło: Reuters

Powiązane treści
Tesla zapowiada kolejną generację superładowarek
Tesla zapowiada kolejną generację superładowarek
Unimot zajmie się ładowarkami do pojazdów elektrycznych
GreenWay zainstaluje w Polsce ultraszybkie ładowarki
Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych
ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach
Porsche udostępnia 15-minutowe ładowarki samochodów elektrycznych
Lidl instaluje punkty szybkiego ładowania samochodów
Amsterdam inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania dla transportu miejskiego
Volkswagen zainwestuje 300 mln dolarów w setki punktów ładowania EV w USA
Ładowanie bezprzewodowe - hit czy kit?
Polska Grupa Energetyczna będzie operatorem infrastruktury ładowania
Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych
Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych
We Francji darmowe ładowanie pojazdów elektrycznych do Dnia bez Samochodu
Ultraszybkie ładowanie samochodów dla każdego
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów