Pod koniec marca Polska firma ogłosiła, że pomyślnie zakończyła wewnętrzne testy ładowarek. Później komponenty zostały zamknięte w betonowej obudowie, której masa wynosi blisko 30 ton. Dostawa kolejnych wielkich stacji jest planowana na wrzesień bieżącego roku i sierpień 2020 roku.
Megastacja składa się z 4 bloków o mocy 300 kW, z których każdy może obsłużyć do 4 autobusów jednocześnie. W celu umożliwienia zasilenia jednocześnie 16 pojazdów konieczne było zainstalowanie i podłączenie specjalnie zaprojektowanych satelitek. Aktualnie na placu zajezdni zamontowano już 8 dystrybutorów energii.
Po ukończeniu prac budowlanych rozpoczną się pierwsze testy punktów ładowania z wykorzystaniem autobusów elektrycznych niemieckiego operatora, następnie po odbiorach technicznych stacja zostanie uruchomiona. Wówczas pierwsze autobusy zasilane urządzeniem polskiego producenta wyjadą na ulicę Hamburga.
Źródło: Ekoenergetyka