wersja mobilna
Online: 367 Niedziela, 2018.05.27

Biznes

Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut

piątek, 26 lipca 2013 07:54

Pojazdy elektryczne ładują się zbyt długo. Aby w domu lub w publicznej stacji ładowania jedynie do połowy naładować model Tesla S należy podłączyć go na 5 godzin. Firma cały czas stara się szybko redukować czas ładowania. We wrześniu 2012 r. zaprezentowała sieć stacji doładowujących zaprojektowanych dla modelu S oraz przyszłych pojazdów, które mogą ładować baterię do połowy w 30 minut. W maju br. ogłosiła uaktualnienie - czas ten skrócono do 20 minut. Obecnie, wg dyrektora ds. technologii Tesli, JB Straybela, możliwe jest skrócenie czasu pełnego naładowania baterii do zaledwie pięciu minut.

Firma Tesla była w stanie szybko przyspieszyć proces ładowania ponieważ sama projektuje i buduje wszystkie kluczowe komponenty, w tym ładowarki, elektronikę monitorującą stan akumulatora oraz układy jego chłodzenia. Obecne superładowarki Tesli dostarczają 120 kW energii elektrycznej a zwykłe stacje publiczne poniżej 10 kW.

Tesla znacznie wyprzedza w technologii ładowania swoich konkurentów. Aktualnie najbardziej popularną technologią szybkiego ładowania jest japoński standard Chademo pozwalający uzyskać na 50 kW. Nawet nowy standard SAE International, opracowany w październiku 2012 r. i przyjęty przez głównych producentów samochodów takich jak GM, przewiduje 100 kW.

Jednym z wyzwań szybkiego ładowania jest dostarczanie energii do baterii tak, by nie spowodować przegrzania. Aby uniknąć uszkodzenia baterii ładowarka musi komunikować się z elektroniką, która monitoruje stan akumulatora, w tym napięcie i temperaturę, i szybko dostosowywać odpowiednie dawkowanie energii. Osiągnięcie 5-minutowego ładowania będzie wymagało dalszej poprawy systemu regulacji mocy, a także poprawy współpracy stacji ładujących z siecią energetyczną. Wzrost liczby 120 kW superładowarek może doprowadzać do przeciążania sieci a konieczne modyfikacje podniosą koszt całego systemu.

źródło: MIT Technology Review

 

Powiązane artykuły

» Tesla przeznaczy 465 mln dol. pożyczki na czystą technologię

» Byli pracownicy Tesli chcą zbudować fabrykę elektrycznych samochodów za 1 mld dolarów

» Francja planuje budowę elektrycznego samochodu za mniej niż 7500 dolarów

» Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych

» Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji

» Panasonic może przyspieszyć inwestycję w fabrykę akumulatorów Tesli

» Tesla chce przejąć SolarCity za 3 mld dolarów

» Tiry jak trolejbusy na szwedzkiej autostradzie

» Koncerny BMW, Daimler, Ford i Volkswagen utworzą sieć punktów ładowania pojazdów elektrycznych

» Dobre perspektywy wzrostu na rynku energoelektroniki

» Ładowanie bezprzewodowe. Dlaczego na razie jesteśmy skazani na kable?

» Na dobry samochód elektryczny poczekamy jeszcze długo

» Świat inwestuje w ultraszybkie ładowanie samochodów elektrycznych

» Elektroniczne śmieci są coraz większym problemem

» Szybkość ładowania zdecyduje o przyszłości rynku samochodów elektrycznych

» BMW i Samsung rozszerzają partnerstwo

» Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania

» Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego

» W Estonii powstanie największa sieć ładowania pojazdów elektrycznych

» Ensto rozwija technologię ładowania samochodów elektrycznych

» Szybkie ładowanie baterii akumulatorowych o dużej pojemności



World News 24h

sobota, 26 maja 2018 14:53

Globalfoundries has denied recent rumors indicating the company is looking for a strategic partner or buyer to transfer the ownership of its 12-inch wafer plant in Chengdu, China. Rumors circulated recently have claimed that Globalfoundries has approached companies including Yangtze Memory Technology (YMTC), United Microelectronics (UMC) and Samsung Electronics about forming a strategic partnership to jointly own the Chengdu fab, or possibly disposing of its holdings in the plant.

więcej na: digitimes.com