Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji

Firma Tesla Motors zapowiedziała, że przeprowadzi sprzedaż akcji w celu pozyskania około 1,4 mld dolarów. Środki te mają pomóc w finansowaniu ekspansji firmy, która obejmie wprowadzenie elektrycznego samochodu Model 3 oraz zwiększenie rocznej produkcji do 500 tys. pojazdów w 2018 roku. Całkowita sprzedaż akcji ma mieć wartość około 2 mld, łącznie udziałami sprzedawanymi przez CEO Elona Muska, które będą przeznaczone na pokrycie zobowiązań podatkowych. Tesla planuje przeznaczyć więcej gotówki na przygotowanie rozpoczęcia produkcji samochodu elektrycznego Model 3 sedan, którego cena ma się zaczynać od 35 tys. dolarów.

Posłuchaj
00:00

Producent pojazdów elektrycznych musi zwiększyć produkcję, ponieważ zainteresowanie Modelem 3 sedan okazało się większe niż oczekiwano. Sprzedaż tego samochodu ma się rozpocząć pod koniec przyszłego roku. Firma poinformowała, że w przedsprzedaży złożono około 373 tys. zamówień na model zaprezentowany 31 marca.

Tesla stoi przed koniecznością sprostania gwałtownemu wzrostowi wydatków na realizację rozszerzonego planu produkcji, obejmującego aż 200 tys. egzemplarzy modelu 3 w drugiej połowie przyszłego roku. Firmie zależy również na rozwinięciu nowej fabryki baterii zlokalizowanej w Nevadzie na wschód od Reno, rozszerzeniu sprzedaży i serwisu na całym świecie oraz zainstalowaniu większej ilości stacji ładowania do użytku przez klientów. W tym roku nakłady inwestycyjne wzrosną o około 50%, czyli 750 mln dolarów w stosunku do pierwotnego budżetu spółki.

źródło: Bloomberg

Powiązane treści
Akcjonariusze zdecydują o połączeniu Tesli i SolarCity
Tesla planuje wielką rozbudowę fabryki we Fremont
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Porsche rywalizuje z Teslą w dziedzinie elektrycznych samochodów
Samsung SDI gotowy, aby dostarczać akumulatory dla Tesli
Samochody na prąd - Tesla i chińskie PSA
Tesla chce przejąć SolarCity za 3 mld dolarów
Norwegia elektryfikuje motoryzację
Panasonic może przyspieszyć inwestycję w fabrykę akumulatorów Tesli
Byli pracownicy Tesli chcą zbudować fabrykę elektrycznych samochodów za 1 mld dolarów
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Tesla przeznaczy 465 mln dol. pożyczki na czystą technologię
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
PCB
EMS i PCB są synergicznymi obszarami biznesu jedynie dla nielicznych
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów