Tesla przeznaczy 465 mln dol. pożyczki na czystą technologię

Rząd Stanów Zjednoczonych udzielił w styczniu br. 465 mln dol. pożyczki producentowi elektrycznych samochodów osobowych Tesla na inwestycje w zakresie konstrukcji samochodów, w tym fabryki silników elektrycznych, skrzyń biegów, akumulatorów i aparatury kontrolnej w południowej Kalifornii.

Posłuchaj
00:00

Produkcja seryjna samochodów elektrycznych ruszy w 2012 r., a w 2013 r. z linii produkcyjnych zjedzie 20 000 pojazdów. W styczniu podczas salonu samochodowego w Detroit firma zaprezentowała model Tesla Roadster z silnikiem elektrycznym osiągający prędkość 100km/godz. w 3,9 s.

Model bardziej przystępny cenowo Tesla S do setki rozpędza się w niecałe 6 s, osiąga prędkość maksymalną 193 km/godz., a pełne ładowanie akumulatorów zajmuje 45 min.

Powiązane treści
Tesla chce przejąć SolarCity za 3 mld dolarów
Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Infineon dostarcza układy zasilania dla Tesli
Panasonic zainwestował w Teslę 30 mln dol.
Baterie. Rewolucja na rynku?
Baterie Wamtechnik w pojazdach elektrycznych
Szanse na wzrost sprzedaży elektroniki samochodowej
Elektronika samochodowa na Electronica2008
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów