wersja mobilna
Online: 400 Sobota, 2018.04.21

Biznes

Byli pracownicy Tesli chcą zbudować fabrykę elektrycznych samochodów za 1 mld dolarów

poniedziałek, 09 listopada 2015 07:49

Faraday Future, tajemniczy startup z branży samochodów elektrycznych, poinformował o planach sprzedaży swojego pierwszego samochodu w 2017 roku. W swoją fabrykę zamierza zainwestować 1 mld dolarów. Firma założona przez byłych pracowników Tesla Motors rozważała już kilka lokalizacji, w tym w Kalifornii, Georgii, Luizjanie i Nevadzie. Źródła finansowania utrzymywane są w tajemnicy. Rzeczniczka Faradaya Stacy Morris ujawniła tylko, że chodzi o znaczącego inwestora o międzynarodowym profilu. Firma widzi siebie jako rywala produkującej elektryczne samochody Tesli.

Do zespołu kierowniczego należy Nick Sampson - szef inżynierii pojazdów i podwozi w projekcie Tesla Model S, Dag Reckhorn - były członek kierownictwa produkcji Tesli, a także kilku inżynierów i projektanów, którzy pracowali w oddziałach pojazdów elektrycznych BMW i General Motors. Faraday pozyskał też menedżera z innej firmy należącej do dyrektora generalnego Tesli Elona Muska, Portera Harrisa - inżyniera akumulatorów z rakietowej spółki SpaceX.

Faraday Future chce konstruować samochód od zera, całkowicie elektryczny, który nie pasuje do żadnej obecnie istniejącej kategorii pojazdów. Firma będzie musiała sprostać konkurencji zarówno ze strony innych przedsiębiorstw rozpoczynających działalność, jak i doświadczonych producentów samochodów. Aktualnie Tesla rozszerza swoją linię produktów i właśnie rozpoczęła produkcję drugiego pojazdu - modelu X crossover. Z kolei Audi zapowiada, że wejdzie na rynek luksusowych pojazdów elektrycznych, wprowadzając na rynek w 2018 r. sportowe Audi e-tron quattro.

źródło: SiliconValley.com

 

World News 24h

piątek, 20 kwietnia 2018 20:03

According to DRAMeXchange China has entered the semiconductor sector and focused on the development of domestic memory industry. The three key players are YMTC, Innotron and JHICC, which work on NAND Flash, mobile DRAM and specialty DRAM respectively. All three companies have arranged trial production to begin in 2H18 and mass production to begin in 1H19. This will make 2019 the first year of China’s domestic memory chip production. As for the schedules of the three suppliers, the construction of Innotron’s fab was completed in June 2017 and the equipment installation took place during 3Q17. For now, Innotron and JHICC have both postponed trial production to 3Q18 and tentatively arrange mass production to take place in 1H19, falling behind their announced schedule.

więcej na: en.ctimes.com.tw