Byli pracownicy Tesli chcą zbudować fabrykę elektrycznych samochodów za 1 mld dolarów

Faraday Future, tajemniczy startup z branży samochodów elektrycznych, poinformował o planach sprzedaży swojego pierwszego samochodu w 2017 roku. W swoją fabrykę zamierza zainwestować 1 mld dolarów. Firma założona przez byłych pracowników Tesla Motors rozważała już kilka lokalizacji, w tym w Kalifornii, Georgii, Luizjanie i Nevadzie. Źródła finansowania utrzymywane są w tajemnicy. Rzeczniczka Faradaya Stacy Morris ujawniła tylko, że chodzi o znaczącego inwestora o międzynarodowym profilu. Firma widzi siebie jako rywala produkującej elektryczne samochody Tesli.

Posłuchaj
00:00

Do zespołu kierowniczego należy Nick Sampson - szef inżynierii pojazdów i podwozi w projekcie Tesla Model S, Dag Reckhorn - były członek kierownictwa produkcji Tesli, a także kilku inżynierów i projektanów, którzy pracowali w oddziałach pojazdów elektrycznych BMW i General Motors. Faraday pozyskał też menedżera z innej firmy należącej do dyrektora generalnego Tesli Elona Muska, Portera Harrisa - inżyniera akumulatorów z rakietowej spółki SpaceX.

Faraday Future chce konstruować samochód od zera, całkowicie elektryczny, który nie pasuje do żadnej obecnie istniejącej kategorii pojazdów. Firma będzie musiała sprostać konkurencji zarówno ze strony innych przedsiębiorstw rozpoczynających działalność, jak i doświadczonych producentów samochodów. Aktualnie Tesla rozszerza swoją linię produktów i właśnie rozpoczęła produkcję drugiego pojazdu - modelu X crossover. Z kolei Audi zapowiada, że wejdzie na rynek luksusowych pojazdów elektrycznych, wprowadzając na rynek w 2018 r. sportowe Audi e-tron quattro.

źródło: SiliconValley.com

Powiązane treści
Samochody na prąd - Tesla i chińskie PSA
Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji
Francja planuje budowę elektrycznego samochodu za mniej niż 7500 dolarów
Na dobry samochód elektryczny poczekamy jeszcze długo
Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania
Szybkość ładowania zdecyduje o przyszłości rynku samochodów elektrycznych
Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów