Byli pracownicy Tesli chcą zbudować fabrykę elektrycznych samochodów za 1 mld dolarów

Faraday Future, tajemniczy startup z branży samochodów elektrycznych, poinformował o planach sprzedaży swojego pierwszego samochodu w 2017 roku. W swoją fabrykę zamierza zainwestować 1 mld dolarów. Firma założona przez byłych pracowników Tesla Motors rozważała już kilka lokalizacji, w tym w Kalifornii, Georgii, Luizjanie i Nevadzie. Źródła finansowania utrzymywane są w tajemnicy. Rzeczniczka Faradaya Stacy Morris ujawniła tylko, że chodzi o znaczącego inwestora o międzynarodowym profilu. Firma widzi siebie jako rywala produkującej elektryczne samochody Tesli.

Posłuchaj
00:00

Do zespołu kierowniczego należy Nick Sampson - szef inżynierii pojazdów i podwozi w projekcie Tesla Model S, Dag Reckhorn - były członek kierownictwa produkcji Tesli, a także kilku inżynierów i projektanów, którzy pracowali w oddziałach pojazdów elektrycznych BMW i General Motors. Faraday pozyskał też menedżera z innej firmy należącej do dyrektora generalnego Tesli Elona Muska, Portera Harrisa - inżyniera akumulatorów z rakietowej spółki SpaceX.

Faraday Future chce konstruować samochód od zera, całkowicie elektryczny, który nie pasuje do żadnej obecnie istniejącej kategorii pojazdów. Firma będzie musiała sprostać konkurencji zarówno ze strony innych przedsiębiorstw rozpoczynających działalność, jak i doświadczonych producentów samochodów. Aktualnie Tesla rozszerza swoją linię produktów i właśnie rozpoczęła produkcję drugiego pojazdu - modelu X crossover. Z kolei Audi zapowiada, że wejdzie na rynek luksusowych pojazdów elektrycznych, wprowadzając na rynek w 2018 r. sportowe Audi e-tron quattro.

źródło: SiliconValley.com

Powiązane treści
Samochody na prąd - Tesla i chińskie PSA
Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji
Francja planuje budowę elektrycznego samochodu za mniej niż 7500 dolarów
Na dobry samochód elektryczny poczekamy jeszcze długo
Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania
Szybkość ładowania zdecyduje o przyszłości rynku samochodów elektrycznych
Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Produkcja elektroniki
Compal otworzył nowy zakład elektroniki motoryzacyjnej w Czeladzi
Komunikacja
GPS III jest już prawie gotowy - jakie zmiany lecą na orbitę?
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów