Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania

Jak informuje Puls Biznesu w pierwszej połowie 2014 r. polskie salony sprzedały 35 samochodów elektrycznych. Przez cały 2013 r. kupiono jedynie 28 takich pojazdów. Zatem mimo tego, że przejechanie 100 km samochodem elektrycznym kosztuje około 6-10 zł, czyli kilkakrotnie mniej niż wyposażonym w napęd spalinowy, przez półtora roku sprzedano w Polsce tylko 63 auta elektryczne wszystkich dostępnych marek. To efekt braku krajowych programów wspierających elektryczną mobilność. W krajach, które wprowadziły odpowiednie regulacje prawne i organizacyjne rozwój takiej mobilności jest znacznie szybszy.

Posłuchaj
00:00

Do rozwoju elektrycznej motoryzacji niezbędna jest również infrastruktura punktów poboru prądu. W Polsce jest tylko kilka stacji ładowania w dużych miastach. Zdaniem reprezentantów spółek energetycznych to wystarcza, ponieważ w naszym kraju jeździ nie więcej niż 150 aut elektrycznych. Niestety nie można jednak spodziewać się szybkiego uruchomienia finansowych zachęt wspierających dostawców i użytkowników takich samochodów.

źródło: WNP

Powiązane treści
Tiry jak trolejbusy na szwedzkiej autostradzie
Francja planuje budowę elektrycznego samochodu za mniej niż 7500 dolarów
Byli pracownicy Tesli chcą zbudować fabrykę elektrycznych samochodów za 1 mld dolarów
Dobre perspektywy wzrostu na rynku energoelektroniki
Na dobry samochód elektryczny poczekamy jeszcze długo
Szybkość ładowania zdecyduje o przyszłości rynku samochodów elektrycznych
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego
Rewolucyjna bateria litowo-powietrzna od IBM-a do pojazdów elektrycznych
W Estonii powstanie największa sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris
Pierwszy polski autobus elektryczny
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów