Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania
| Gospodarka ArtykułyJak informuje Puls Biznesu w pierwszej połowie 2014 r. polskie salony sprzedały 35 samochodów elektrycznych. Przez cały 2013 r. kupiono jedynie 28 takich pojazdów. Zatem mimo tego, że przejechanie 100 km samochodem elektrycznym kosztuje około 6-10 zł, czyli kilkakrotnie mniej niż wyposażonym w napęd spalinowy, przez półtora roku sprzedano w Polsce tylko 63 auta elektryczne wszystkich dostępnych marek. To efekt braku krajowych programów wspierających elektryczną mobilność. W krajach, które wprowadziły odpowiednie regulacje prawne i organizacyjne rozwój takiej mobilności jest znacznie szybszy.
Do rozwoju elektrycznej motoryzacji niezbędna jest również infrastruktura punktów poboru prądu. W Polsce jest tylko kilka stacji ładowania w dużych miastach. Zdaniem reprezentantów spółek energetycznych to wystarcza, ponieważ w naszym kraju jeździ nie więcej niż 150 aut elektrycznych. Niestety nie można jednak spodziewać się szybkiego uruchomienia finansowych zachęt wspierających dostawców i użytkowników takich samochodów.
źródło: WNP