Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania

Jak informuje Puls Biznesu w pierwszej połowie 2014 r. polskie salony sprzedały 35 samochodów elektrycznych. Przez cały 2013 r. kupiono jedynie 28 takich pojazdów. Zatem mimo tego, że przejechanie 100 km samochodem elektrycznym kosztuje około 6-10 zł, czyli kilkakrotnie mniej niż wyposażonym w napęd spalinowy, przez półtora roku sprzedano w Polsce tylko 63 auta elektryczne wszystkich dostępnych marek. To efekt braku krajowych programów wspierających elektryczną mobilność. W krajach, które wprowadziły odpowiednie regulacje prawne i organizacyjne rozwój takiej mobilności jest znacznie szybszy.

Posłuchaj
00:00

Do rozwoju elektrycznej motoryzacji niezbędna jest również infrastruktura punktów poboru prądu. W Polsce jest tylko kilka stacji ładowania w dużych miastach. Zdaniem reprezentantów spółek energetycznych to wystarcza, ponieważ w naszym kraju jeździ nie więcej niż 150 aut elektrycznych. Niestety nie można jednak spodziewać się szybkiego uruchomienia finansowych zachęt wspierających dostawców i użytkowników takich samochodów.

źródło: WNP

Powiązane treści
Tiry jak trolejbusy na szwedzkiej autostradzie
Francja planuje budowę elektrycznego samochodu za mniej niż 7500 dolarów
Byli pracownicy Tesli chcą zbudować fabrykę elektrycznych samochodów za 1 mld dolarów
Dobre perspektywy wzrostu na rynku energoelektroniki
Na dobry samochód elektryczny poczekamy jeszcze długo
Szybkość ładowania zdecyduje o przyszłości rynku samochodów elektrycznych
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego
Rewolucyjna bateria litowo-powietrzna od IBM-a do pojazdów elektrycznych
W Estonii powstanie największa sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris
Pierwszy polski autobus elektryczny
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Pierwsze w Europie centrum danych OpenAI
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów