wersja mobilna
Online: 462 Poniedziałek, 2018.02.19

Biznes

Rewolucyjna bateria litowo-powietrzna od IBM-a do pojazdów elektrycznych

poniedziałek, 23 kwietnia 2012 11:47

W ramach projektu "Battery 500", rozpoczętego jeszcze w 2009 r., IBM zaprezentował nowy typ baterii litowo-powietrznej, która pozwoli zwiększyć zasięg samochodów elektrycznych do 800 kilometrów (500 mil) na pojedynczym ładowaniu. Jest to możliwe, ponieważ nowe ogniwa mają teoretycznie aż 1000-krotnie większą gęstość energii niż tradycyjne źródła litowo-jonowe.

Zasada działania baterii IBM

Dzięki temu zapewniają podobną pojemność przy znacznie niższym ciężarze, co w przypadku samochodów elektrycznych jest kluczowym problemem. Zasada działania tych ogniw opiera się na reakcji tlenu z atmosfery z katodami zbudowanymi na bazie węgla.

Sama konstrukcja nie jest żadnym odkryciem, pierwsze projekty powstawały jeszcze w latach 70-tych, jednak ograniczeniem były w tamtym czasie niewystarczające możliwości technologiczne.

IBM zapewnia, że w pełni funkcjonujący prototyp nowej baterii litowo-powietrznej pojawi się pod koniec przyszłego roku, natomiast seryjna produkcja miałaby zostać uruchomiona w 2020 r.

Michał Pieniążek

 

Powiązane artykuły

» Akumulatory ze stałym elektrolitem - czy przyniosą przełom?

» Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?

» IBM buduje grafenowy procesor

» Opracowano koncepcję baterii protonowej

» Piasek zwiększy efektywność baterii litowo-jonowych

» Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania

» EVE członkiem programu Innotech w zakresie akumulatorów

» Tajwańscy naukowcy rozwijają akumulatory magnezowo-jonowe

» Więcej elektroniki, to i więcej baterii

» Baterie litowo-metalowe podwoją czas pracy elektroniki

» E-mobility głównym klientem na ogniwa litowo-jonowe

» Czy baterie magnezowo-jonowe będą lepsze niż litowo-jonowe?

» Tworzywa zdolne do samonaprawy zwiększą trwałość baterii litowo-jonowych

» Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego

» Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda rozwijają efektywne baterie cynkowo-powietrzne

» Baterie Wamtechnik w pojazdach elektrycznych

» Baterie. Rewolucja na rynku?

» Zasilanie urządzeń elektronicznych z baterii - poradnik

» Nowe algorytmy zrewolucjonizują akumulatory litowo-jonowe

» IBM ogłasza przełom w technologii nanorurek węglowych

» Akumulatory litowo-jonowe coraz popularniejsze w przemyśle

» 400 mln zł ekodotacji na współpracę biznesu i nauki z programu Gekon

» Oddychające biobaterie z Instytutu Chemii Fizycznej PAN

» IBM tworzy ciekłe tranzystory pracujące jak ludzki mózg

» Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund


World News 24h

poniedziałek, 19 lutego 2018 10:03

Intel has revealed that the company is facing at least 32 lawsuits over the Meltdown and Spectre CPU flaws. “As of February 15, 2018, 30 customer class action lawsuits and two securities class action lawsuits have been filed,” says Intel in an SEC filing. The customer class action lawsuits are “seeking monetary damages and equitable relief,” while the securities lawsuits “allege that Intel and certain officers violated securities laws by making statements about Intel’s products and internal controls that were revealed to be false or misleading by the disclosure of the security vulnerabilities.”

więcej na: www.theverge.com