wersja mobilna
Online: 436 Poniedziałek, 2018.04.23

Biznes

Rewolucyjna bateria litowo-powietrzna od IBM-a do pojazdów elektrycznych

poniedziałek, 23 kwietnia 2012 11:47

W ramach projektu "Battery 500", rozpoczętego jeszcze w 2009 r., IBM zaprezentował nowy typ baterii litowo-powietrznej, która pozwoli zwiększyć zasięg samochodów elektrycznych do 800 kilometrów (500 mil) na pojedynczym ładowaniu. Jest to możliwe, ponieważ nowe ogniwa mają teoretycznie aż 1000-krotnie większą gęstość energii niż tradycyjne źródła litowo-jonowe.

Zasada działania baterii IBM

Dzięki temu zapewniają podobną pojemność przy znacznie niższym ciężarze, co w przypadku samochodów elektrycznych jest kluczowym problemem. Zasada działania tych ogniw opiera się na reakcji tlenu z atmosfery z katodami zbudowanymi na bazie węgla.

Sama konstrukcja nie jest żadnym odkryciem, pierwsze projekty powstawały jeszcze w latach 70-tych, jednak ograniczeniem były w tamtym czasie niewystarczające możliwości technologiczne.

IBM zapewnia, że w pełni funkcjonujący prototyp nowej baterii litowo-powietrznej pojawi się pod koniec przyszłego roku, natomiast seryjna produkcja miałaby zostać uruchomiona w 2020 r.

Michał Pieniążek

 

Powiązane artykuły

» Akumulatory ze stałym elektrolitem - czy przyniosą przełom?

» Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?

» IBM buduje grafenowy procesor

» Opracowano koncepcję baterii protonowej

» Piasek zwiększy efektywność baterii litowo-jonowych

» Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania

» EVE członkiem programu Innotech w zakresie akumulatorów

» Tajwańscy naukowcy rozwijają akumulatory magnezowo-jonowe

» Więcej elektroniki, to i więcej baterii

» Baterie litowo-metalowe podwoją czas pracy elektroniki

» E-mobility głównym klientem na ogniwa litowo-jonowe

» Czy baterie magnezowo-jonowe będą lepsze niż litowo-jonowe?

» Tworzywa zdolne do samonaprawy zwiększą trwałość baterii litowo-jonowych

» Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego

» Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda rozwijają efektywne baterie cynkowo-powietrzne

» Baterie Wamtechnik w pojazdach elektrycznych

» Baterie. Rewolucja na rynku?

» Zasilanie urządzeń elektronicznych z baterii - poradnik

» Nowe algorytmy zrewolucjonizują akumulatory litowo-jonowe

» IBM ogłasza przełom w technologii nanorurek węglowych

» Akumulatory litowo-jonowe coraz popularniejsze w przemyśle

» 400 mln zł ekodotacji na współpracę biznesu i nauki z programu Gekon

» Oddychające biobaterie z Instytutu Chemii Fizycznej PAN

» IBM tworzy ciekłe tranzystory pracujące jak ludzki mózg

» Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund


World News 24h

poniedziałek, 23 kwietnia 2018 13:58

A telecommunications standards organization - GSMA - said on Saturday it is delaying implementation of a new cellphone technology due to a U.S. government probe of alleged coordination between the group, AT&T Inc and Verizon Communications Inc to hinder consumers from easily switching wireless carriers. GSMA said in a statement that the move to a global standard for eSIM technology is “on hold pending the completion of an investigation by the United States Department of Justice.” At issue is a technology that could make carriers’ business more volatile. ESIM allows consumers to switch wireless providers without having to insert a new physical SIM card, an identifying microchip. That makes it easier to compare wireless networks and easily select a new service when desired.

więcej na: www.reuters.com