wersja mobilna
Online: 372 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Nowe algorytmy zrewolucjonizują akumulatory litowo-jonowe

poniedziałek, 08 października 2012 10:30

Inżynierowie z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego opracowali zaawansowane algorytmy umożliwiające bardziej efektywną pracę akumulatorów litowo-jonowych. Potencjalnie redukuje to ich koszty o 25% i pozwala ładować baterie dwa razy szybciej niż jest to możliwe obecnie.

Na rozwój zaawansowanych algorytmów estymacyjnych agencja badawcza działająca w ramach Departamentu Energii (ARPA-E) przeznaczyła kwotę 9,6 mln dolarów. Grupa badawcza profesora Miroslava Krstica i adjunkta Scotta Moury otrzymała dotację w wysokości 460 tys. dolarów. Oprócz uniwersyteckich naukowców ze środków udostępnianych przez ARPA-E korzysta dostawca produktów samochodowych - firma Bosch oraz producent baterii - Cobasys.

Uzyskany grant pozwoli naukowcom na udoskonalanie algorytmów i testowanie ich na rzeczywistych akumulatorach przy użyciu stanowisk kontrolnych opracowanych przez firmy Bosch i Cobasys. Dzięki informacjom o rozkładzie ładunku w baterii oraz określeniu stanu jej funkcjonalności inżynierowie będą mogli znaleźć optymalne wartości ładowania i rozładowania baterii.

Podczas sprawdzania nowych algorytmów na bateriach pojazdów elektrycznych i porównywania ich z produktami korzystającymi ze standardowych technologii, opracowana zostanie strategia ładowania i użytkowania akumulatorów, zmierzająca do maksymalnego wykorzystywania ich potencjału.

- Prowadzone badania niosą obietnicę, że dzięki zaawansowanym algorytmom estymacji, które oparte są na modelach matematycznych, baterie będą ładowane szybciej i będą mogły zasilać mocniejsze silniki elektryczne - mówił Miroslav Krstic. - Ta technologia wejdzie do produktów, które ludzie faktycznie wykorzystują - dodał Scott Moura.

Krstic i Moura stosują unikalne podejście do zwiększania skuteczności i efektywności działania akumulatorów litowo-jonowych. Zamiast monitorowania napięcia i prądu zaprojektowali zaawansowane algorytmy kontrolne, dzięki którym można ocenić co fizycznie dzieje się w litowo-jonowej baterii.

źródło: eurekalert.org

 

Powiązane artykuły

» Nissan i NEC inwestują w akumulatory Li-Ion

» Czterokrotny wzrost przychodów w sektorze akumulatorów litowo-jonowych

» EVE członkiem programu Innotech w zakresie akumulatorów

» Postęp w rozwoju baterii - dobre i złe wieści

» Jakie materiały poprawią właściwości akumulatorów litowo-jonowych?

» LG zbuduje w Europie fabrykę baterii do samochodów elektrycznych - być może we Wrocławiu

» Orlen chce wsparcia z planu Junckera na produkcję akumulatorów

» Baterie litowo-metalowe podwoją czas pracy elektroniki

» Na Uniwersytecie Warszawskim opracowano nowy typ litowo-jonowych akumulatorów

» E-mobility głównym klientem na ogniwa litowo-jonowe

» Czy baterie magnezowo-jonowe będą lepsze niż litowo-jonowe?

» Uruchomiono pierwszy w Europie komercyjny magazyn energii

» Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?

» Akumulatory ze stałym elektrolitem - czy przyniosą przełom?

» Czas próby dla zielonych technologii

» Akumulatory litowo-jonowe coraz popularniejsze w przemyśle

» 400 mln zł ekodotacji na współpracę biznesu i nauki z programu Gekon

» 50 tys. euro nagrody dla najlepszego projektu wydajnego akumulatora

» Wydajne akumulatory największym problemem elektroniki przenośnej

» Rewolucyjna bateria litowo-powietrzna od IBM-a do pojazdów elektrycznych

» Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych

» Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris

» Bosch buduje linię do pilotażowej produkcji baterii litowo-jonowych

» Baterie Wamtechnik w pojazdach elektrycznych


World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com