Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych

W Polsce sprzedaż samochodów hybrydowych jest znikoma, jednak w USA sprzedaż takich pojazdów liczy się w tysiącach na miesiąc. Aktualnie Toyota szacuje, iż na świecie porusza się ponad milion samochodów hybrydowych jej produkcji. Średni przebieg baterii Japończycy określają na 7-10 lat, lub 240-480 tys. km.

Posłuchaj
00:00

Miesięcznie w USA wymienia się ok. 500 baterii. W przypadku wymiany starej toyoty na nową, zużyta bateria trafia do firmy recyklingowej. Gorzej z wymianą samej baterii w samochodzie oraz z autami na rynku wtórnym, wówczas los baterii może być różny.

Póki co, nie widać toksycznych wysypisk z bateriami z aut elektrycznych i hybrydowych, jednak w miarę rozwoju tej gałęzi motoryzacji problem będzie narastał.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

Powiązane treści
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Dobre perspektywy wzrostu na rynku energoelektroniki
Na dobry samochód elektryczny poczekamy jeszcze długo
Opracowano koncepcję baterii protonowej
Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?
Nowe algorytmy zrewolucjonizują akumulatory litowo-jonowe
Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris
Pojazdy elektryczne napędzą popyt na układy analogowe
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów