wersja mobilna
Online: 659 Sobota, 2018.02.24

Biznes

Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych

piątek, 13 stycznia 2012 10:31

W Polsce sprzedaż samochodów hybrydowych jest znikoma, jednak w USA sprzedaż takich pojazdów liczy się w tysiącach na miesiąc. Aktualnie Toyota szacuje, iż na świecie porusza się ponad milion samochodów hybrydowych jej produkcji. Średni przebieg baterii Japończycy określają na 7-10 lat, lub 240-480 tys. km.

Miesięcznie w USA wymienia się ok. 500 baterii. W przypadku wymiany starej toyoty na nową, zużyta bateria trafia do firmy recyklingowej. Gorzej z wymianą samej baterii w samochodzie oraz z autami na rynku wtórnym, wówczas los baterii może być różny.

Póki co, nie widać toksycznych wysypisk z bateriami z aut elektrycznych i hybrydowych, jednak w miarę rozwoju tej gałęzi motoryzacji problem będzie narastał.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

 

World News 24h

sobota, 24 lutego 2018 15:58

China’s Huawei is forging closer commercial ties with big telecom operators across Europe and Asia, putting the company in prime position to lead the global race for next-generation 5G networks despite U.S. allegations it poses a security threat. Huawei’s dominant position in China - set to become the world’s biggest 5G market by far - is well-documented. However it has also been making in-roads in the rest of world to compete with rivals Ericsson and Nokia in several lucrative markets, including countries that are longstanding U.S. allies. 5G networks, now in the testing stage, will rely on denser arrays of small antennas and the cloud to offer data speeds up to 50 or 100 times faster than current 4G networks and serve as critical infrastructure for a range of industries.

więcej na: www.reuters.com