wersja mobilna
Online: 473 Sobota, 2017.11.18

Biznes

Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych

piątek, 13 stycznia 2012 10:31

W Polsce sprzedaż samochodów hybrydowych jest znikoma, jednak w USA sprzedaż takich pojazdów liczy się w tysiącach na miesiąc. Aktualnie Toyota szacuje, iż na świecie porusza się ponad milion samochodów hybrydowych jej produkcji. Średni przebieg baterii Japończycy określają na 7-10 lat, lub 240-480 tys. km.

Miesięcznie w USA wymienia się ok. 500 baterii. W przypadku wymiany starej toyoty na nową, zużyta bateria trafia do firmy recyklingowej. Gorzej z wymianą samej baterii w samochodzie oraz z autami na rynku wtórnym, wówczas los baterii może być różny.

Póki co, nie widać toksycznych wysypisk z bateriami z aut elektrycznych i hybrydowych, jednak w miarę rozwoju tej gałęzi motoryzacji problem będzie narastał.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

 

World News 24h

sobota, 18 listopada 2017 15:51

Global Unichip Corp. successfully taped its newest high speed TCAM compiler, specifically designed for high speed networking applications, that targets TSMC's 16FFC process technology. The company also said that it will conduct a similar tape out to TSMC's 7-nanometer process in March, 2018. The latest TCAM builds on production-successful IP targeting switch/router applications. The new compiler features 1GHz performance with reasonable power consumption and is design- friendly for a multitude of high speed network products. It is a key piece of IP for networking, AI and SCM applications. GUC's TCAM compiler supports a 8 ~ 512 word depth and a 16 ~ 160 Bit Width.

więcej na: en.ctimes.com.tw