Pojazdy elektryczne napędzą popyt na układy analogowe

Rynek półprzewodników stosowanych w pojazdach elektrycznych i hybrydowych wzrośnie w latach 2011 – 2018 czterokrotnie, do 2 mld dol., prognozuje firma badania rynku Strategy Analytics. Według analizy firmy aż 92% układów na tych rynkach to półprzewodniki analogowe.

Posłuchaj
00:00

Wartość układów analogowych przeznaczonych do samochodów elektrycznych i hybrydowych będzie rosnąć w rocznym tempie 23% we wspomnianych latach, podczas gdy średnia wzrostu dla rynku standardowych analogowych produktów motoryzacyjnych wynosi 7,2%. Zdaniem Strategy Analytics zdolność obliczeniową niezbędną w napędach aut elektrycznych i hybrydowych zapewniają układy logiczne, natomiast półprzewodniki analogowe znajdują zastosowania we wszelkiego rodzaju interfejsach, miernikach oraz zabezpieczeniach.

MT

Powiązane treści
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Elektryczne taksówki wyjadą na ulice Warszawy
Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych
Problemy z zasilaniem opóźnią rynkowe debiuty pojazdów ekologicznych
Bosch stawia na produkcję podzespołów do samochodów elektrycznych
Ensto rozwija technologię ładowania samochodów elektrycznych
Elektronika samochodowa na Electronica2008
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Pomiary
Stoen kontynuuje instalację liczników zdalnego odczytu
Projektowanie i badania
Arteris otworzył w Krakowie centrum badawczo-rozwojowe
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów