Pojazdy elektryczne napędzą popyt na układy analogowe

Rynek półprzewodników stosowanych w pojazdach elektrycznych i hybrydowych wzrośnie w latach 2011 – 2018 czterokrotnie, do 2 mld dol., prognozuje firma badania rynku Strategy Analytics. Według analizy firmy aż 92% układów na tych rynkach to półprzewodniki analogowe.

Posłuchaj
00:00

Wartość układów analogowych przeznaczonych do samochodów elektrycznych i hybrydowych będzie rosnąć w rocznym tempie 23% we wspomnianych latach, podczas gdy średnia wzrostu dla rynku standardowych analogowych produktów motoryzacyjnych wynosi 7,2%. Zdaniem Strategy Analytics zdolność obliczeniową niezbędną w napędach aut elektrycznych i hybrydowych zapewniają układy logiczne, natomiast półprzewodniki analogowe znajdują zastosowania we wszelkiego rodzaju interfejsach, miernikach oraz zabezpieczeniach.

MT

Powiązane treści
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Elektryczne taksówki wyjadą na ulice Warszawy
Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych
Problemy z zasilaniem opóźnią rynkowe debiuty pojazdów ekologicznych
Bosch stawia na produkcję podzespołów do samochodów elektrycznych
Ensto rozwija technologię ładowania samochodów elektrycznych
Elektronika samochodowa na Electronica2008
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
TAITRA uruchamia konkurs "Go Healthy with Taiwan"
Pomiary
Rohde & Schwarz przejmuje ZES ZIMMER Electronic Systems GmbH i rozszerza ofertę urządzeń testowo-pomiarowych
Produkcja elektroniki
Indie stawiają na usługi OSAT
Produkcja elektroniki
Rozwój sektora elektronicznego w Polsce - właściciel marki Goodram dołącza do KIGEiT
Produkcja elektroniki
Litewska Teltonika inwestuje w produkcję PCB i usługi EMS
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych podłoży wkrótce przekroczy 30 mld dolarów
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów