Pojazdy elektryczne napędzą popyt na układy analogowe

Rynek półprzewodników stosowanych w pojazdach elektrycznych i hybrydowych wzrośnie w latach 2011 – 2018 czterokrotnie, do 2 mld dol., prognozuje firma badania rynku Strategy Analytics. Według analizy firmy aż 92% układów na tych rynkach to półprzewodniki analogowe.

Posłuchaj
00:00

Wartość układów analogowych przeznaczonych do samochodów elektrycznych i hybrydowych będzie rosnąć w rocznym tempie 23% we wspomnianych latach, podczas gdy średnia wzrostu dla rynku standardowych analogowych produktów motoryzacyjnych wynosi 7,2%. Zdaniem Strategy Analytics zdolność obliczeniową niezbędną w napędach aut elektrycznych i hybrydowych zapewniają układy logiczne, natomiast półprzewodniki analogowe znajdują zastosowania we wszelkiego rodzaju interfejsach, miernikach oraz zabezpieczeniach.

MT

Powiązane treści
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Elektryczne taksówki wyjadą na ulice Warszawy
Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych
Problemy z zasilaniem opóźnią rynkowe debiuty pojazdów ekologicznych
Bosch stawia na produkcję podzespołów do samochodów elektrycznych
Ensto rozwija technologię ładowania samochodów elektrycznych
Elektronika samochodowa na Electronica2008
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów