Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego

Według najnowszego raportu Frost & Sullivan pt. "Strategiczna analiza technologii i rynku infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie" prognozowany jest wzrost liczby punktów ładowania z 7250 w 2012 roku do ponad 3,1 miliona w roku 2019. Liderami rynku będą najprawdopodobniej Francja, Niemcy, Norwegia i Wielka Brytania ze względu na dużą liczbę użytkowników samochodów elektrycznych w tych krajach. Zapewnienie szerokiego dostępu do stanowisk ładowania sprawi, że relatywnie mały zasięg pojazdów o napędzie elektrycznym przestanie być problemem.

Posłuchaj
00:00

Rynek samochodów elektrycznych jest w trakcie znaczących zmian. Obecnie najważniejsza jest rozbudowa infrastruktury ładowania, która musi nadążyć za szybko rozwijającym się sektorem Electric Vehicle. Rynek zaczął się dynamicznie rozwijać dzięki włączeniu się branż takich jak automatyka przemysłowa, a także operatorów parkingów i operatorów infrastruktury. Dzięki temu sektor uniezależnia się od państwowych dotacji i zachęt i staje się coraz bardziej samowystarczalny.

Zdaniem analityków Frost & Sullivan ładowanie w typie Mode 2 będzie miało ponad 64% udziału w rynku, ponieważ prawie 83% instalacji powstanie przy budynkach mieszkalnych lub takich lokalizacjach, gdzie pojazd jest parkowany codziennie na 8-10 godzin. Z kolei ładowanie typu Mode 3 będzie popularne w miejscach publicznych. Ładowarki stałoprądowe będą instalowane w strategicznych lokalizacjach, umożliwiając uzupełnienie zapasu energii w akumulatorach w ciągu niespełna 30 minut. Popularne będzie także ładowanie indukcyjne, ale jego wprowadzenia należy oczekiwać dopiero po 2014 roku.

Różne zasady i przepisy regulujące korzystanie z elektryczności i infrastruktury ładowania w krajach Unii Europejskiej sprawiają, że konieczne jest wypracowanie standardowego modelu biznesowego. Jego opracowanie będzie kluczowym czynnikiem decydującym o utrzymaniu dotychczasowego trendu rozwoju rynku.

źródło: Frost & Sullivan

Powiązane treści
ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach
Polska Grupa Energetyczna będzie operatorem infrastruktury ładowania
Norwegia elektryfikuje motoryzację
Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych
Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund
Rewolucyjna bateria litowo-powietrzna od IBM-a do pojazdów elektrycznych
Axeon zapowiada duży wzrost segmentu samochodów elektrycznych
Axeon rusza na Śląsku z produkcją systemów do pojazdów hybrydowych i elektrycznych
Elektryczne taksówki wyjadą na ulice Warszawy
W Estonii powstanie największa sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris
Białoruś będzie miała sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów