Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego

Według najnowszego raportu Frost & Sullivan pt. "Strategiczna analiza technologii i rynku infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie" prognozowany jest wzrost liczby punktów ładowania z 7250 w 2012 roku do ponad 3,1 miliona w roku 2019. Liderami rynku będą najprawdopodobniej Francja, Niemcy, Norwegia i Wielka Brytania ze względu na dużą liczbę użytkowników samochodów elektrycznych w tych krajach. Zapewnienie szerokiego dostępu do stanowisk ładowania sprawi, że relatywnie mały zasięg pojazdów o napędzie elektrycznym przestanie być problemem.

Posłuchaj
00:00

Rynek samochodów elektrycznych jest w trakcie znaczących zmian. Obecnie najważniejsza jest rozbudowa infrastruktury ładowania, która musi nadążyć za szybko rozwijającym się sektorem Electric Vehicle. Rynek zaczął się dynamicznie rozwijać dzięki włączeniu się branż takich jak automatyka przemysłowa, a także operatorów parkingów i operatorów infrastruktury. Dzięki temu sektor uniezależnia się od państwowych dotacji i zachęt i staje się coraz bardziej samowystarczalny.

Zdaniem analityków Frost & Sullivan ładowanie w typie Mode 2 będzie miało ponad 64% udziału w rynku, ponieważ prawie 83% instalacji powstanie przy budynkach mieszkalnych lub takich lokalizacjach, gdzie pojazd jest parkowany codziennie na 8-10 godzin. Z kolei ładowanie typu Mode 3 będzie popularne w miejscach publicznych. Ładowarki stałoprądowe będą instalowane w strategicznych lokalizacjach, umożliwiając uzupełnienie zapasu energii w akumulatorach w ciągu niespełna 30 minut. Popularne będzie także ładowanie indukcyjne, ale jego wprowadzenia należy oczekiwać dopiero po 2014 roku.

Różne zasady i przepisy regulujące korzystanie z elektryczności i infrastruktury ładowania w krajach Unii Europejskiej sprawiają, że konieczne jest wypracowanie standardowego modelu biznesowego. Jego opracowanie będzie kluczowym czynnikiem decydującym o utrzymaniu dotychczasowego trendu rozwoju rynku.

źródło: Frost & Sullivan

Powiązane treści
ABB rozbuduje sieć stacji ładowania przy niemieckich autostradach
Polska Grupa Energetyczna będzie operatorem infrastruktury ładowania
Norwegia elektryfikuje motoryzację
Jest szansa na jedną wtyczkę do ładowania pojazdów elektrycznych
Samochody elektryczne nie budzą zainteresowania
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Tesla Motors będzie ładować samochody elektryczne w 5 minut
Firma ABB zademonstrowała autobus elektryczny doładowywany w 15 sekund
Rewolucyjna bateria litowo-powietrzna od IBM-a do pojazdów elektrycznych
Axeon zapowiada duży wzrost segmentu samochodów elektrycznych
Axeon rusza na Śląsku z produkcją systemów do pojazdów hybrydowych i elektrycznych
Elektryczne taksówki wyjadą na ulice Warszawy
W Estonii powstanie największa sieć ładowania pojazdów elektrycznych
Wamtechnik wykonawcą baterii dla pierwszego w Polsce autobusu elektrycznego Solaris
Białoruś będzie miała sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów