Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy

Daimler nie ma zamiaru pozwolić Tesli na pierwszeństwo w ogłaszaniu kolejnych nowych rozwiązań w zakresie pojazdów elektrycznych. Niemiecka firma zaprezentowała w Stuttgarcie ciężarówkę o napędzie w pełni elektrycznym, której dopuszczalna masa wynosi 26 ton. To pierwszy na świecie tego typu pojazd przeznaczony do stosowania w środowiskach miejskich. Jego zasięg to maksymalnie 200 km.

Posłuchaj
00:00

Na razie Daimler wygrał potyczkę z Teslą, ale w ubiegłym tygodniu Elon Musk ujawnił, że firma pracuje nad elektryczną półciężarówką, która ma być zaprezentowana w przyszłym roku. Małe elektryczne samochody ciężarowe o ładowności do 6 ton mają być wykorzystywane głównie w lekkim transporcie dystrybucyjnym, na przykład przez firmy kurierskie.

zdjęcia: Daimler - truck-bus-van-content.daimler.com

źródło: TechCrunch
zdjęcie: Daimler

Powiązane treści
Daimler rzuca wyzwanie Tesli - przedstawia elektryczną ciężarówkę E-Fuso
Mercedes zelektryfikuje wszystkie modele swoich samochodów
W Polsce auta elektryczne oddalają się wraz z horyzontem
Samochody elektryczne - co sprzyja ich upowszechnianiu?
Polskie samorządy zainteresowane elektromobilnością
Czy Chiny zdominują światowy rynek samochodów elektrycznych?
Jak upowszechnić elektryczne samochody?
Volvo testuje autonomiczne ciężarówki
Chińskie LeEco zainwestuje 1,8 mld dolarów w fabrykę samochodów elektrycznych
Katowice wykształcą projektantów elektrycznych samochodów
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Tiry jak trolejbusy na szwedzkiej autostradzie
Porsche rywalizuje z Teslą w dziedzinie elektrycznych samochodów
Samochody na prąd - Tesla i chińskie PSA
Tesla chce uzyskać 1,4 mld dolarów ze sprzedaży akcji w celu rozszerzenia produkcji
Czy we współpracy z BMW powstanie samochód Apple?
Daimler i Qualcomm ogłaszają nawiązanie strategicznej współpracy
BMW i Samsung rozszerzają partnerstwo
Układ kierowniczy elektrycznego BMW i3 produkowany na Śląsku
Mercedes-Benz zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny SUV
Mercedes-Benz rozpoczyna w USA budowę fabryki akumulatorów
Za 23 mld dolarów Daimler kupi ogniwa akumulatorowe dla napędów pojazdów elektrycznych
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Volvo zamierza wprowadzić na rynek Ameryki Północnej elektryczne samochody ciężarowe
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów