Volvo testuje autonomiczne ciężarówki

W kopalni Boliden, w Kristinebergu w Szwecji, firma Volvo Trucks testuje autonomiczne samochody ciężarowe. Funkcjonowanie pojazdów podczas rzeczywistych zadań transportowych realizowanych pod ziemią będzie sprawdzane przez najbliższe półtora roku. Testowane pojazdy to model Volvo FMX wyposażony w dodatkowe oprzyrządowanie i szereg czujników. Obecnie w kopalni pracować będzie jedna autonomiczna ciężarówka, a w przyszłym roku dołączą do niej jeszcze trzy takie pojazdy.

Posłuchaj
00:00

Testy mają wykazać na ile kierowane automatycznie samochody ciężarowe mogą zwiększyć efektywność i wydajność transportu, szczególnie w ograniczonych i dobrze kontrolowanych środowiskach, w których transport ma w dużej mierze charakter powtarzalny.

Pojazdy wyposażone są m.in. w system zawierający czujniki radarowe i laserowe, który służy do skanowania otoczenia w celu wygenerowania mapy trasy przejazdu. Dane wykorzystywane są do sterowania układem kierowniczym i zmianą biegów oraz do regulacji prędkości. Podczas każdego kursu czujniki skanują teren w celu dalszej optymalizacji działania systemu i trasy przejazdu.

źródło: WNP, Volvo Trucks

Powiązane treści
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Autonomiczny bus, który wyjechał na drogi w Las Vegas, miał wypadek w pierwszym dniu kursowania
Lidar Świętym Graalem przemysłu motoryzacyjnego
Badania wykazują ograniczoną akceptację samochodów bez kierowcy
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Pierwszy elektryczny samochód Volvo w 2019 roku
General Motors rozpoczyna drogowe testy autonomicznego samochodu
Autonomiczne pojazdy wielką szansą dla rozwoju elektroniki
Intel zainwestuje 250 milionów dolarów w autonomiczne pojazdy
Samochody Volvo będą się ze sobą automatycznie komunikować
Volvo otwiera ośrodek badawczy w Dolinie Krzemowej
W Pittsburghu autonomiczne samochody Ubera przewożą pierwszych pasażerów
Volvo Cars i Autoliv opracują oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych
Za 5 lat będziemy jeździć autonomicznymi fordami
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Volvo zamierza wprowadzić na rynek Ameryki Północnej elektryczne samochody ciężarowe
Volvo inwestuje w mobilne technologie ładowania samochodów elektrycznych
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów