Volvo testuje autonomiczne ciężarówki

W kopalni Boliden, w Kristinebergu w Szwecji, firma Volvo Trucks testuje autonomiczne samochody ciężarowe. Funkcjonowanie pojazdów podczas rzeczywistych zadań transportowych realizowanych pod ziemią będzie sprawdzane przez najbliższe półtora roku. Testowane pojazdy to model Volvo FMX wyposażony w dodatkowe oprzyrządowanie i szereg czujników. Obecnie w kopalni pracować będzie jedna autonomiczna ciężarówka, a w przyszłym roku dołączą do niej jeszcze trzy takie pojazdy.

Posłuchaj
00:00

Testy mają wykazać na ile kierowane automatycznie samochody ciężarowe mogą zwiększyć efektywność i wydajność transportu, szczególnie w ograniczonych i dobrze kontrolowanych środowiskach, w których transport ma w dużej mierze charakter powtarzalny.

Pojazdy wyposażone są m.in. w system zawierający czujniki radarowe i laserowe, który służy do skanowania otoczenia w celu wygenerowania mapy trasy przejazdu. Dane wykorzystywane są do sterowania układem kierowniczym i zmianą biegów oraz do regulacji prędkości. Podczas każdego kursu czujniki skanują teren w celu dalszej optymalizacji działania systemu i trasy przejazdu.

źródło: WNP, Volvo Trucks

Powiązane treści
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Autonomiczny bus, który wyjechał na drogi w Las Vegas, miał wypadek w pierwszym dniu kursowania
Lidar Świętym Graalem przemysłu motoryzacyjnego
Badania wykazują ograniczoną akceptację samochodów bez kierowcy
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Pierwszy elektryczny samochód Volvo w 2019 roku
General Motors rozpoczyna drogowe testy autonomicznego samochodu
Autonomiczne pojazdy wielką szansą dla rozwoju elektroniki
Intel zainwestuje 250 milionów dolarów w autonomiczne pojazdy
Samochody Volvo będą się ze sobą automatycznie komunikować
Volvo otwiera ośrodek badawczy w Dolinie Krzemowej
W Pittsburghu autonomiczne samochody Ubera przewożą pierwszych pasażerów
Volvo Cars i Autoliv opracują oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych
Za 5 lat będziemy jeździć autonomicznymi fordami
Mercedes ma pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód ciężarowy
Volvo zamierza wprowadzić na rynek Ameryki Północnej elektryczne samochody ciężarowe
Volvo inwestuje w mobilne technologie ładowania samochodów elektrycznych
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów