Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie

Należąca do firmy Alphabet jednostka Waymo stała się we wtorek pierwszą firmą, która od stanu Kalifornia otrzymała pozwolenie na testowanie pojazdów autonomicznych bez kierowcy na przednim siedzeniu, gotowego do przejęcia kontroli. ​​Waymo może testować około trzech tuzinów pojazdów bez obserwatorów za kierownicą w hrabstwie Santa Clara, będącym częścią większego ośrodka technologicznego Doliny Krzemowej.

Posłuchaj
00:00

W ramach uzyskanego pozwolenia, Waymo musi na bieżąco monitorować status testowanych pojazdów, zapewniać dwukierunkową komunikację z pasażerami, a także posiadać co najmniej 5 milionów dolarów ubezpieczenia i powiadamiać o testach lokalne społeczności.

Zezwolenie Waymo obejmuje testy dzienne i nocne na ulicach miast, drogach wiejskich i autostradach z ograniczeniami prędkości do 65 mil na godzinę (105 km/h). Firma twierdzi, że jej pojazdy mogą bezpiecznie poruszać się we mgle i lekkim deszczu, a testy w tych warunkach są dozwolone.

Uważa się, że Waymo znajduje się w czołówce firm pracujących nad autonomią jazdy, ze względu na dekadę testów i przejechane miliony kilometrów. W Kalifornii około 60 firm ma pozwolenia na testowanie pojazdów autonomicznych z kontrolującym przebieg testu kierowcą, w tym większość głównych producentów samochodów oraz Apple. Przepisy stanowe, zezwalające na testowanie na drogach publicznych aut samojezdnych bez kierowcy, weszły w życie w kwietniu.

Nowe regulacje Kalifornii wymagają stosowania technologii zdalnego sterowania, która pozwala zdalnemu operatorowi przejąć kontrolę nad pojazdem, jeśli podstawowy autonomiczny układ w samochodzie napotka problemy. Firmy takie jak Waymo czy Nissan Motor, a także start-upy Zoox, Phantom Auto i Starsky Robotics pracują nad tą technologią.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych
Samsung przedstawił nowe systemy dla pojazdów autonomicznych
W 2024 roku robotaxi Waymo One w czterech miastach
Chiński Tencent buduje w Dolinie Krzemowej własny zespół badawczy samochodów autonomicznych
Autonomiczny bus, który wyjechał na drogi w Las Vegas, miał wypadek w pierwszym dniu kursowania
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Fundusz Vision Fund zainwestował blisko 1 mld dolarów w start-up Nuro.ai
Apple rozpocznie testy autonomicznego pojazdu do przewozu własnych pracowników
Chiński gigant technologiczny Baidu współpracuje z Geely i Toyotą
Fiat Chrysler przyłącza się do supergrupy Intela pracującej nad autonomicznymi pojazdami
Continental dołącza do sojuszu BMW, Intela i Mobileye'a pracującego nad autonomią pojazdów
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
General Motors rozpoczyna drogowe testy autonomicznego samochodu
Autonomiczne pojazdy wielką szansą dla rozwoju elektroniki
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
AI zapewni autonomię poruszania się na drogach
BMW kończy współpracę z Chinami w zakresie autonomicznych samochodów
Intel zainwestuje 250 milionów dolarów w autonomiczne pojazdy
Infineon kupuje holenderskiego producenta systemów dla samochodów autonomicznych
Komputery i SI Nvidii debiutują na chińskim rynku w technologii autonomicznej jazdy samochodów
Volvo testuje autonomiczne ciężarówki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Technika
Anteny fraktalne
Technika
Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć
Gospodarka
Koszt projektowania chipów rośnie wykładniczo. Czy sztuczna inteligencja to zatrzyma?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów