Chiński Tencent buduje w Dolinie Krzemowej własny zespół badawczy samochodów autonomicznych

Chińska firma technologiczna Tencent Holdings Ltd rekrutuje w Palo Alto w Kalifornii inżynierów zajmujących się technologiami samojezdnymi, dołączając tym samym do pokaźnej grupy korporacji walczących o talenty w sercu Doliny Krzemowej. Silicon Valley stanowi centrum badań pojazdów autonomicznych, a już pięć tuzinów firm może testować takie samochody na drogach Kalifornii.  Jednak stanowe dane z zeszłego miesiąca nie wykazały, by Tencent miał tam zezwolenie na testowanie autonomicznych pojazdów.

Posłuchaj
00:00

Tencent odmówił skomentowania swoich planów dotyczących prowadzenia w Dolinie Krzemowej prac nad autonomią samochodów.

Chiński rywal Tencenta - Baidu Inc - był jedną z pierwszych chińskich firm nowej generacji, które założyły bazę w Dolinie Krzemowej w 2011 roku. Baidu ma kalifornijskie zezwolenie na testowanie pojazdów autonomicznych.

Według chińskiej agencji informacyjnej Xinhua w maju bieżącego roku Tencent dostał zielone światło od południowochińskiego miasta Shenzhen, by na niektórych drogach publicznych testować auta samojezdne. Tencent ma w Shenzhen siedzibę.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Tencent wkracza na japoński rynek
Katowice otwierają przedstawicielstwo w Dolinie Krzemowej
Chiński Tencent Cloud otworzy centrum danych w Bahrajnie
Volvo otwiera ośrodek badawczy w Dolinie Krzemowej
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Fundusz Vision Fund zainwestował blisko 1 mld dolarów w start-up Nuro.ai
Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne
W ubiegłym roku Chińczycy kupili blisko 1,3 mln samochodów z silnikami elektrycznymi
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Samsung przedstawił nowe systemy dla pojazdów autonomicznych
Czy Chiny staną się światowym centrum R&D?
Autonomiczny bus, który wyjechał na drogi w Las Vegas, miał wypadek w pierwszym dniu kursowania
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Continental i Baidu będą współpracować w zakresie autonomii pojazdów
Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
AI zapewni autonomię poruszania się na drogach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Zasilanie
TDK Electronics przechodzi w pełni na energię odnawialną we wszystkich zakładach produkcyjnych
Produkcja elektroniki
Lit - perspektywy wydobycia w Europie
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Seminarium
Bez przegrzewania i bez zakłóceń - bezpłatne seminarium dla elektroników
Gospodarka
TSMC otwiera Europejskie Centrum Projektowe w Monachium
Gospodarka
Pierwszy w Polsce hackathon wdrożeniowy HackNation 2025 - nagrody: 500 tys. zł

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów