AI zapewni autonomię poruszania się na drogach

W 2018 roku tylko całkowicie zrobotyzowane samochody miały komercyjnie zaimplementowane mechanizmy klasyfikowane jako "sztuczna inteligencja". W ciągu najbliższych 10 lat wraz z rozwojem autonomicznych taksówek branża motoryzacyjna pozostanie głównym źródłem dochodów dla dostawców algorytmów i platform komputerowych, zapewniając w 2028 roku spodziewaną sprzedaż w wysokości 9 mld dolarów - podała firma Yole Développement.

Posłuchaj
00:00

W 2019 r. pierwsze samochody zakwalifikowane jako "ADAS 2 Level 3", czyli zawierające oprogramowanie klasy AI, trafią na drogi. Ich pojawienie się wywoła popyt na komputery i oprogramowanie wzrastający z obecnych 63 mln w bieżącym roku do prawie 3,7 mld dolarów w 2028. Technologia ta trafi do systemów wspomagających jazdę i do sprzętu infotainment - informacja i rozrywka. Ten drugi obszar wart był 18 mln dolarów w 2018 r., a w roku 2028 osiągnie 768 mln.

 
Obroty sektora motoryzacyjnego z aplikacji AI w latach 2018-2028, według Yole
 
Relacje rynkowe i łańcuch powiązań

Sztuczna inteligencja i algorytmy głębokiego uczenia wykorzystywane są do rozpoznawania obiektów na drodze, analizy sygnałów z kamer oraz czujników w pojazdach użytkowych i tych przeznaczonych do transportu osobistego. Środowiskiem pracy sztucznej inteligencji są tu głównie systemy komputerowe Intel Mobileye oraz układy Nvidia z procesorem Xavier GPU 5, zaprojektowanym specjalnie dla potrzeb algorytmów deep learning. Inne rozwiązania bazują na produktach firm Renesas, Xilinks i Kalray.

 
Podział rynku według aktywności firm
Powiązane treści
Sztuczna inteligencja wkracza w projektowanie PCB
Niemcy zainwestują 3 miliardy euro w sztuczną inteligencję
W 2017 roku Intel sprzedał chipy obsługujące sztuczną inteligencję warte miliard dolarów
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Należący do SoftBanku Vision Fund zainwestuje miliard dolarów w chiński startup zajmujący się sztuczną inteligencją
Hasło przewodnie na kolejną dekadę to autonomia!
Rynek chipów do AI podwoi się w ciągu 5 lat
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
Amerykański Xilinx kupuje chiński startup pracujący nad sztuczną inteligencją
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Chiński Tencent buduje w Dolinie Krzemowej własny zespół badawczy samochodów autonomicznych
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Samsung przedstawił nowe systemy dla pojazdów autonomicznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Gospodarka
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Gospodarka
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Gospodarka
Cyborgi z czułkami – owady sterowane mikrochipem nową nadzieją dla ratownictwa

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów