W 2019 r. pierwsze samochody zakwalifikowane jako "ADAS 2 Level 3", czyli zawierające oprogramowanie klasy AI, trafią na drogi. Ich pojawienie się wywoła popyt na komputery i oprogramowanie wzrastający z obecnych 63 mln w bieżącym roku do prawie 3,7 mld dolarów w 2028. Technologia ta trafi do systemów wspomagających jazdę i do sprzętu infotainment - informacja i rozrywka. Ten drugi obszar wart był 18 mln dolarów w 2018 r., a w roku 2028 osiągnie 768 mln.
Sztuczna inteligencja i algorytmy głębokiego uczenia wykorzystywane są do rozpoznawania obiektów na drodze, analizy sygnałów z kamer oraz czujników w pojazdach użytkowych i tych przeznaczonych do transportu osobistego. Środowiskiem pracy sztucznej inteligencji są tu głównie systemy komputerowe Intel Mobileye oraz układy Nvidia z procesorem Xavier GPU 5, zaprojektowanym specjalnie dla potrzeb algorytmów deep learning. Inne rozwiązania bazują na produktach firm Renesas, Xilinks i Kalray.