Chipy do bezprzewodowej komunikacji pozwalają pojazdom wymieniać informacje między sobą, co z kolei umożliwia im koordynowanie ruchów i unikanie kolizji, niezależnie od panującej na drodze widoczności.
- Łączność jest kluczową technologią, która kryje się za systemami samojezdnymi i samochodowymi systemami informacyjno-rozrywkowymi, a także może być wykorzystywana w nowych obszarach, takich jak inteligentne miasta. Dzięki współpracy z firmą Autotalks, produkujący układy do komunikacji samochodowej Hyundai Motor będzie nadal kontynuował swój wzrost - mówił rzecznik Hyundaia.
Od momentu powstania w 2008 r. firma Autotalks stała się uznanym na całym świecie producentem układów komunikacyjnych, szczególnie w dziedzinie technologii samojezdnej. W ubiegłym roku Autotalks pozyskał dziesiątki milionów dolarów z różnych źródeł, w tym od japońskiej firmy Toyota.
To nie jest pierwsza strategiczna inwestycja Hyundaia w technologię samojezdną. W ubiegłym roku Koreańczycy zainwestowali w Opsys, inny izraelski start-up, który oferuje systemy optycznych czujników do samochodów autonomicznych. W maju bieżącego roku Hyundai zainwestował w Metawave, działającego w Dolinie Krzemowej producenta inteligentnych systemów radarowych.
Samochody autonomiczne Hyundai zamierza wprowadzić na rynek w roku 2030.
źródło: The Korea Times