Korea Południowa chce być pionierem w rozwoju inteligentnych miast

Według Calvina Lee, dyrektora zarządzającego Sime Darby KIA Taiwan, Korea Południowa poświęciła się opracowywaniu pojazdów elektrycznych i autonomicznych, by pełniejsza stała się wizja inteligentnych miast. Rozwój obejmuje komunikację, dokładne mapy, kontrolę ruchu, drogi i inne czynniki.

Posłuchaj
00:00

Jeśli chodzi o politykę koreańskiego rządu, prezydent Moon Jae-in ogłosił w 2020 r. zobowiązanie finansowe w wysokości 20 bln KRW (14,81 mld USD), z przeznaczeniem na rozwój pojazdów elektrycznych i ekologicznego sprzętu mobilnego. W grudniu 2021 r. w Seulu uruchomiono autonomiczne Robotaxi z usługą RoboRide utrzymywaną przez grupę Hyundai. Ponadto oczekuje się, że w 2027 r. do użytku zostanie oddana pierwsza na świecie w pełni automatyczna droga "Auto Pilot".

Calvin Lee zwrócił uwagę, że uwzględniając pojazdy elektryczne zasilane bateriami (BEV) i zasilane ogniwami paliwowymi (FCEV), a także pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV), globalny wzrost sprzedaży modeli EV w pierwszym kwartale 2022 r. osiągnął 70%. W wielu krajach odsetek sprzedaży samochodów elektrycznych przewyższył już wskaźnik sprzedaży aut na paliwa standardowe. Na przykład Norwegia dla EV miała wskaźnik 92% już w 2021 r. Niemcy i Wielka Brytania przekroczyły 50% w 2022 r. Szacuje się, że do roku 2027 r. globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych osiągnie 51 mln sztuk, z penetracją rynku przekraczającą 60%.

Wśród poszczególnych producentów samochodów pierwsze miejsce w sprzedaży pojazdów elektrycznych w 2021 r. zajęła Tesla - tak jak wcześniej. Grupa Hyundai-KIA zajęła szóste miejsce - za Teslą, SAIC Motor, Volkswagenem, BYD i Nissan-Mitsubishi-Renault. Chociaż chińskie marki osiągają dobre wyniki, oczekuje się, że marki południowokoreańskie wkrótce nadrobią zaległości dzięki polityce promującej modele EV.

Aby dopasować się do wszystkich rodzajów scenariuszy rozwoju rynku, Grupa Hyundai opracowuje różne technologie, jak bezzałogowe systemy statków powietrznych (UAS), pojazdy FC, precyzyjna jazda autonomiczna, programowanie OTA (over-the-air) i pojazdy typu purpose-built (PBV). Szacuje się, że platforma EV przejdzie z obecnej E-GMP na IMA w 2025 roku, co nie tylko zwiększy wytrzymałość o 50%, ale także obniży koszty o 40%. Do 2030 r. dalszej poprawie ulegnie wydajność akumulatorów, a wielkość produkcji pojazdów wzrośnie ze 140 tys. w 2021 r. do 1,87 mln w 2030. Hyundai zainwestował również 5,5 mld USD w budowę fabryk pojazdów elektrycznych i akumulatorów w USA.

fot. Andra Febrian - Own work, CC BY-SA 4.0

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Hyundai dostarczy szwajcarskiej firmie H2 Energy tysiąc samochodów ciężarowych na wodór
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Optoelektronika
San'an i Inari przejmują Lumileds
Zasilanie
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Produkcja elektroniki
Scanfil przejął MB Elettronica
Optoelektronika
Skylark Lasers przyspiesza ekspansję w Chinach – wsparcie zapewnia Intralink
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025
Informacje z firm
Essemtec na Gdańsk TEK Day 2025 - stoisko 54

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów