Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę

Hyundai Motor Group przedstawił plan inwestycyjny o wartości 41 bln wonów (35 mld dolarów), który obejmie rozwój mobilności i technologii motoryzacyjnych do 2025 roku. Przedsięwzięcie ma również na celu zwiększenie konkurencyjności w segmencie samochodów autonomicznych.

Posłuchaj
00:00

Zapowiedziany plan rozwoju samochodów autonomicznych, połączonych z siecią (IoV) oraz wyposażonych w napęd elektryczny powstał po tym, jak koncern motoryzacyjny i jego dwie spółki zależne ogłosił inwestycję w wysokości 1,6 mld dolarów w przedsięwzięcie realizowane wspólnie z amerykańską firmą technologiczną Aptiv. W rozwój autonomicznej jazdy zaangażował się również rząd Korei Południowej, udostępniając przy tym fundusze na jej rozwój. Prezydent Moon Jae-in twierdzi, że do 2030 roku samochody autonomiczne będą stanowić połowę nowych pojazdów poruszających się po krajowych drogach.

W latach 2021-2027 rząd zamierza wydać 1,7 bln wonów na technologie z dziedziny autonomicznej jazdy. Szacuje się, że Hyundai wprowadzi autonomię jazdy na poziomie 4 lub jazdę w pełni autonomiczną dla klientów posiadających własne floty pojazdów w 2024 roku, a dla ogółu społeczeństwa do roku 2027. Hyundai otrzymał również znaczne poparcie ze strony rządu dla prac nad samochodami napędzanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi.

W liczącym 45 stron raporcie na temat przyszłej technologii motoryzacyjnej rząd potwierdził opóźnienia Korei Południowej występujące w niektórych kluczowych obszarach, potrzebnych do wprowadzenia tego typu samochodów, takich jak sztuczna inteligencja, czujniki i układy logiczne. Należąca do General Motors jednostka Cruise, zajmująca się autonomią jazdy, ogłosiła w lipcu, że również opóźnia komercyjne wdrożenie pojazdów autonomicznych, co wcześniej określane było jako cel na 2019 rok. Firmy technologiczne i producenci samochodów przyznają, że wprowadzenie technologii autonomicznej jazdy do powszechnego użytkowania na drogach publicznych zajmie dużo więcej czasu i pochłonie dodatkowe środki. Do 2024 roku rząd Korei Południowej planuje przygotować ramy prawne dla samochodów autonomicznych i wytyczne związane z bezpieczeństwem.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
Hyundai, Kia i Infineon podpisują umowę na dostawy półprzewodników mocy
Korea Południowa chce być pionierem w rozwoju inteligentnych miast
Hyundai dostarczy szwajcarskiej firmie H2 Energy tysiąc samochodów ciężarowych na wodór
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Samochód Apple'a będą produkować Koreańczycy
Qualcomm ogłosił kontynuację współpracy z General Motors
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Hasło przewodnie na kolejną dekadę to autonomia!
Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Problemy z dostawami zwiększyły zagrożenie podróbkami
Komponenty
Chiny prezentują największy na świecie superkomputer inspirowany mózgiem małpy
Aktualności
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Produkcja elektroniki
Rynek zaawansowanych opakowań półprzewodników sięgnie blisko 80 mld dolarów
Optoelektronika
San'an i Inari przejmują Lumileds
Zasilanie
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Technika
Praktyczne aspekty ochrony przed zakłóceniami elektromagnetycznymi
Prezentacje firmowe
Zbuduj kompletny system taktowania!
Gospodarka
Rewolucja w akumulatorach: siła szybkiego ładowania

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów