Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę

Hyundai Motor Group przedstawił plan inwestycyjny o wartości 41 bln wonów (35 mld dolarów), który obejmie rozwój mobilności i technologii motoryzacyjnych do 2025 roku. Przedsięwzięcie ma również na celu zwiększenie konkurencyjności w segmencie samochodów autonomicznych.

Posłuchaj
00:00

Zapowiedziany plan rozwoju samochodów autonomicznych, połączonych z siecią (IoV) oraz wyposażonych w napęd elektryczny powstał po tym, jak koncern motoryzacyjny i jego dwie spółki zależne ogłosił inwestycję w wysokości 1,6 mld dolarów w przedsięwzięcie realizowane wspólnie z amerykańską firmą technologiczną Aptiv. W rozwój autonomicznej jazdy zaangażował się również rząd Korei Południowej, udostępniając przy tym fundusze na jej rozwój. Prezydent Moon Jae-in twierdzi, że do 2030 roku samochody autonomiczne będą stanowić połowę nowych pojazdów poruszających się po krajowych drogach.

W latach 2021-2027 rząd zamierza wydać 1,7 bln wonów na technologie z dziedziny autonomicznej jazdy. Szacuje się, że Hyundai wprowadzi autonomię jazdy na poziomie 4 lub jazdę w pełni autonomiczną dla klientów posiadających własne floty pojazdów w 2024 roku, a dla ogółu społeczeństwa do roku 2027. Hyundai otrzymał również znaczne poparcie ze strony rządu dla prac nad samochodami napędzanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi.

W liczącym 45 stron raporcie na temat przyszłej technologii motoryzacyjnej rząd potwierdził opóźnienia Korei Południowej występujące w niektórych kluczowych obszarach, potrzebnych do wprowadzenia tego typu samochodów, takich jak sztuczna inteligencja, czujniki i układy logiczne. Należąca do General Motors jednostka Cruise, zajmująca się autonomią jazdy, ogłosiła w lipcu, że również opóźnia komercyjne wdrożenie pojazdów autonomicznych, co wcześniej określane było jako cel na 2019 rok. Firmy technologiczne i producenci samochodów przyznają, że wprowadzenie technologii autonomicznej jazdy do powszechnego użytkowania na drogach publicznych zajmie dużo więcej czasu i pochłonie dodatkowe środki. Do 2024 roku rząd Korei Południowej planuje przygotować ramy prawne dla samochodów autonomicznych i wytyczne związane z bezpieczeństwem.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
Hyundai, Kia i Infineon podpisują umowę na dostawy półprzewodników mocy
Korea Południowa chce być pionierem w rozwoju inteligentnych miast
Hyundai dostarczy szwajcarskiej firmie H2 Energy tysiąc samochodów ciężarowych na wodór
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Samochód Apple'a będą produkować Koreańczycy
Qualcomm ogłosił kontynuację współpracy z General Motors
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Hasło przewodnie na kolejną dekadę to autonomia!
Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Seminarium
Tworzenie i optymalizacja filtrów w Ansys Nuhertz oraz Ansys HFSS
Gospodarka
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Prezentacje firmowe
Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów