Hyundai dostarczy szwajcarskiej firmie H2 Energy tysiąc samochodów ciężarowych na wodór

W Hanowerze, w centrum kongresowym targów "IAA Commercial Vehicles 2018", koreański producent Hyundai Motor oraz szwajcarska firma wodorowa H2 Energy podpisali wstępne porozumienie (Memorandum of Understanding) dotyczące przekazania 1000 ciężarówek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, a także niezbędnych dostaw wodoru. Zobowiązania mają być zrealizowane w okresie pięciu lat, począwszy od roku 2019. H2 Energy specjalizuje się w produkcji i dostawach wodoru odnawialnego w Szwajcarii, a biznesowe filie ma w Niemczech, Norwegii i Austrii.

Posłuchaj
00:00

Elektryczna ciężarówka Hyundaia z ogniwami paliwowymi jest rozwijana zgodnie z przepisami europejskimi. Wyposażona jest w nowy układ zasilania ogniwami wodorowymi o mocy 190 kW, z połączonymi równolegle dwoma systemami takich ogniw, co jest również cechą modelu NEXO - najpopularniejszego na świecie pojazdu typu FCEV. Oczekuje się, że system zapewni zasięg wynoszący około 400 km na jednym tankowaniu.

Zdaniem propagatorów napędów bezemisyjnych, technologia napędów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi ma przewagę nad rozwiązaniami wykorzystującymi akumulatory, szczególnie jeśli chodzi o zastosowania w większych pojazdach, takich jak ciężarówki i autobusy. Dzięki ogniwom paliwowym oszczędza się miejsce i zmniejsza wagę. Zasilanie wodorowe jest także bardziej ekonomiczne w miarę zwiększania rozmiarów pojazdu. Dlatego uważa się, że technologia ta ma duży potencjał możliwości do wykorzystania w dziedzinie pojazdów użytkowych.

Na zdjęciu powyżej: wiceprezes Hyundai Motor i szef działu pojazdów użytkowych - In Cheol Lee oraz przewodniczący H2E - Rolf Huber.

Źródło: Hyundai

Powiązane treści
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Hyundai zbuduje pod Ostrawą fabrykę reflektorów samochodowych
Korea będzie rozwijać motoryzację wodorową
Korea Południowa chce być pionierem w rozwoju inteligentnych miast
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Konstruktorzy z WAT i AGH opracowali samochód z napędem wodorowym
Grafen posłuży do magazynowania wodoru
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Informacje z firm
Nowe rozwiązania przemysłowe CSI S.A. na targach Evertiq w Warszawie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów