Hyundai dostarczy szwajcarskiej firmie H2 Energy tysiąc samochodów ciężarowych na wodór

W Hanowerze, w centrum kongresowym targów "IAA Commercial Vehicles 2018", koreański producent Hyundai Motor oraz szwajcarska firma wodorowa H2 Energy podpisali wstępne porozumienie (Memorandum of Understanding) dotyczące przekazania 1000 ciężarówek zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, a także niezbędnych dostaw wodoru. Zobowiązania mają być zrealizowane w okresie pięciu lat, począwszy od roku 2019. H2 Energy specjalizuje się w produkcji i dostawach wodoru odnawialnego w Szwajcarii, a biznesowe filie ma w Niemczech, Norwegii i Austrii.

Posłuchaj
00:00

Elektryczna ciężarówka Hyundaia z ogniwami paliwowymi jest rozwijana zgodnie z przepisami europejskimi. Wyposażona jest w nowy układ zasilania ogniwami wodorowymi o mocy 190 kW, z połączonymi równolegle dwoma systemami takich ogniw, co jest również cechą modelu NEXO - najpopularniejszego na świecie pojazdu typu FCEV. Oczekuje się, że system zapewni zasięg wynoszący około 400 km na jednym tankowaniu.

Zdaniem propagatorów napędów bezemisyjnych, technologia napędów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi ma przewagę nad rozwiązaniami wykorzystującymi akumulatory, szczególnie jeśli chodzi o zastosowania w większych pojazdach, takich jak ciężarówki i autobusy. Dzięki ogniwom paliwowym oszczędza się miejsce i zmniejsza wagę. Zasilanie wodorowe jest także bardziej ekonomiczne w miarę zwiększania rozmiarów pojazdu. Dlatego uważa się, że technologia ta ma duży potencjał możliwości do wykorzystania w dziedzinie pojazdów użytkowych.

Na zdjęciu powyżej: wiceprezes Hyundai Motor i szef działu pojazdów użytkowych - In Cheol Lee oraz przewodniczący H2E - Rolf Huber.

Źródło: Hyundai

Powiązane treści
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Hyundai zbuduje pod Ostrawą fabrykę reflektorów samochodowych
Korea będzie rozwijać motoryzację wodorową
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie
Korea Południowa chce być pionierem w rozwoju inteligentnych miast
Ursus dostał dofinansowanie na elektryczny pojazd dostawczy
Konstruktorzy z WAT i AGH opracowali samochód z napędem wodorowym
Grafen posłuży do magazynowania wodoru
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów