Korea będzie rozwijać motoryzację wodorową

W okresie najbliższych pięciu lat Koreańczycy planują zainwestować około 2,33 mld dolarów w rozwój wodorowej infrastruktury oraz zwiększenie dostępności pojazdów FCEV. Przewiduje się budowę fabryk samochodów i autobusów napędzanych wodorem oraz zakładów wytwarzających ogniwa paliwowe. Do 2022 roku na drogi ma wyjechać 16 tys. nowych pojazdów FCEV, a infrastruktura niezbędna do ich obsługi na zyskać około 300 stacji tankowania wodoru.

Posłuchaj
00:00

Rządowe plany omawiane były na konferencji w Seulu, w której uczestniczyła m.in. firma Hyundai Motor Group oraz spółka gazowa SK Gas. Hyundai zawarł kilka dni temu porozumienie z firmą Audi, którego celem jest rozwój pojazdów z napędem wodorowym.

źródło: ORPA

Powiązane treści
Konstruktorzy z WAT i AGH opracowali samochód z napędem wodorowym
Grafen posłuży do magazynowania wodoru
Ogniwa paliwowe - kiedy nastąpi ich komercjalizacja?
Wytwarzamy niszowe urządzenia dla motoryzacji, mówi Paweł Bocheński, właściciel firmy Quasar Electronics
Hyundai dostarczy szwajcarskiej firmie H2 Energy tysiąc samochodów ciężarowych na wodór
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów