Samochód Apple'a będą produkować Koreańczycy

Apple zainwestuje 3,59 mld dolarów w spółkę zależną Hyundaia - Kia Motors - w wyniku czego koreański koncern w fabryce w West Point, w stanie Georgia, będzie produkował samochód amerykańskiego giganta technologicznego - Apple Car. Plan zakłada, że w 2024 roku fabrykę opuści 100 tys. pojazdów, choć zdolności produkcyjne mają sięgać 400 tys. jednostek. Umowa między firmami ma być podpisana 17 lutego.

Posłuchaj
00:00

Przedsięwzięcie projektowe w zakresie budowy samochodu Apple'a funkcjonuje już od co najmniej 8 lat pod nazwą Project Titan. W 2014 roku zatrudniono przy projekcie 1 tys. inżynierów. W roku 2019 ogłoszono, że ich liczba wzrosła do 5 tys. Źródła spekulują, czy będzie to samochód elektryczny, czy w pełni autonomiczny.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
W czwartym kwartale Apple zajął pierwsze miejsce na światowym rynku smartfonów
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
TSMC i Apple przesuwają termin rozpoczęcia produkcji chipów 3 nm
Szef inżynierii sprzętowej Apple'a ustępuje ze stanowiska
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
F&S BONDTEC zdobywa 2 miejsce w konkursie Productronica Innovation Award 2025
Informacje z firm
Elhurt wspiera lokalną społeczność oraz inicjatywy charytatywne
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów