Samochód Apple'a będą produkować Koreańczycy

Apple zainwestuje 3,59 mld dolarów w spółkę zależną Hyundaia - Kia Motors - w wyniku czego koreański koncern w fabryce w West Point, w stanie Georgia, będzie produkował samochód amerykańskiego giganta technologicznego - Apple Car. Plan zakłada, że w 2024 roku fabrykę opuści 100 tys. pojazdów, choć zdolności produkcyjne mają sięgać 400 tys. jednostek. Umowa między firmami ma być podpisana 17 lutego.

Posłuchaj
00:00

Przedsięwzięcie projektowe w zakresie budowy samochodu Apple'a funkcjonuje już od co najmniej 8 lat pod nazwą Project Titan. W 2014 roku zatrudniono przy projekcie 1 tys. inżynierów. W roku 2019 ogłoszono, że ich liczba wzrosła do 5 tys. Źródła spekulują, czy będzie to samochód elektryczny, czy w pełni autonomiczny.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
W czwartym kwartale Apple zajął pierwsze miejsce na światowym rynku smartfonów
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
TSMC i Apple przesuwają termin rozpoczęcia produkcji chipów 3 nm
Szef inżynierii sprzętowej Apple'a ustępuje ze stanowiska
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów