Samochód Apple'a będą produkować Koreańczycy

Apple zainwestuje 3,59 mld dolarów w spółkę zależną Hyundaia - Kia Motors - w wyniku czego koreański koncern w fabryce w West Point, w stanie Georgia, będzie produkował samochód amerykańskiego giganta technologicznego - Apple Car. Plan zakłada, że w 2024 roku fabrykę opuści 100 tys. pojazdów, choć zdolności produkcyjne mają sięgać 400 tys. jednostek. Umowa między firmami ma być podpisana 17 lutego.

Posłuchaj
00:00

Przedsięwzięcie projektowe w zakresie budowy samochodu Apple'a funkcjonuje już od co najmniej 8 lat pod nazwą Project Titan. W 2014 roku zatrudniono przy projekcie 1 tys. inżynierów. W roku 2019 ogłoszono, że ich liczba wzrosła do 5 tys. Źródła spekulują, czy będzie to samochód elektryczny, czy w pełni autonomiczny.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
W czwartym kwartale Apple zajął pierwsze miejsce na światowym rynku smartfonów
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
TSMC i Apple przesuwają termin rozpoczęcia produkcji chipów 3 nm
Szef inżynierii sprzętowej Apple'a ustępuje ze stanowiska
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Projektowanie i badania
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Gospodarka
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów