W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce

Należąca do firmy Intel jednostka Mobileye planuje wraz ze swoimi partnerami wdrożyć w Stanach Zjednoczonych, w 2024 r., samojezdne elektryczne wahadłowce. Rozszerzy to zautomatyzowane systemy jazdy Mobileye poza taksówki i pojazdy dostawcze. Autonomiczne pojazdy będą eksploatowane w wydzielonych strefach, gdzie ograniczenia prędkości wynoszą 35 mil na godzinę lub mniej.

Posłuchaj
00:00

Mobileye, Benteler EV Systems i Beep wprowadzą bezzałogowe autobusy wahadłowe, które będą miały od 12 do 14 miejsc i nie będą miały kierownicy ani pedałów. Benteler EV Systems, część niemieckiej grupy Benteler International AG, zbuduje wahadłowce spełniające normy przemysłu motoryzacyjnego i bezpieczeństwa na drogach publicznych.

W Izraelu i w Niemczech Mobileye planuje wdrożyć robotyczne taksówki do końca bieżącego roku. Oczekuje na zatwierdzenie przedsięwzięcia przez organa regulacyjne. Firma współpracuje również ze start-upem Udelv z Doliny Krzemowej, aby do 2023 r. w USA wprowadzić do użytku zautomatyzowane elektryczne pojazdy dostawcze.

Jak powiedział Johann Jungwirth, wiceprezes Mobility-as-a-Service (MaaS) w Mobileye, firma udowodni amerykańskim federalnym i stanowym organom regulacyjnym, że jej system autonomicznej jazdy będzie bezpieczniejszy niż ludzki kierowca.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Softbank sprzedaje za 2 mld dolarów udziały dostawcy autonomicznych taksówek
Rośnie znaczenie skanerów LiDAR w autonomicznych pojazdach
Intel przejął Moovit za około 900 mln dolarów w celu rozwoju autonomicznych taksówek
Tesla prezentuje dwa pojazdy autonomiczne
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów