W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce

Należąca do firmy Intel jednostka Mobileye planuje wraz ze swoimi partnerami wdrożyć w Stanach Zjednoczonych, w 2024 r., samojezdne elektryczne wahadłowce. Rozszerzy to zautomatyzowane systemy jazdy Mobileye poza taksówki i pojazdy dostawcze. Autonomiczne pojazdy będą eksploatowane w wydzielonych strefach, gdzie ograniczenia prędkości wynoszą 35 mil na godzinę lub mniej.

Posłuchaj
00:00

Mobileye, Benteler EV Systems i Beep wprowadzą bezzałogowe autobusy wahadłowe, które będą miały od 12 do 14 miejsc i nie będą miały kierownicy ani pedałów. Benteler EV Systems, część niemieckiej grupy Benteler International AG, zbuduje wahadłowce spełniające normy przemysłu motoryzacyjnego i bezpieczeństwa na drogach publicznych.

W Izraelu i w Niemczech Mobileye planuje wdrożyć robotyczne taksówki do końca bieżącego roku. Oczekuje na zatwierdzenie przedsięwzięcia przez organa regulacyjne. Firma współpracuje również ze start-upem Udelv z Doliny Krzemowej, aby do 2023 r. w USA wprowadzić do użytku zautomatyzowane elektryczne pojazdy dostawcze.

Jak powiedział Johann Jungwirth, wiceprezes Mobility-as-a-Service (MaaS) w Mobileye, firma udowodni amerykańskim federalnym i stanowym organom regulacyjnym, że jej system autonomicznej jazdy będzie bezpieczniejszy niż ludzki kierowca.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Softbank sprzedaje za 2 mld dolarów udziały dostawcy autonomicznych taksówek
Rośnie znaczenie skanerów LiDAR w autonomicznych pojazdach
Intel przejął Moovit za około 900 mln dolarów w celu rozwoju autonomicznych taksówek
Tesla prezentuje dwa pojazdy autonomiczne
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
SALTEK - ekspert w ochronie przed przepięciami - nowym dostawcą Dacpolu
Gospodarka
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Gospodarka
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów