Rośnie znaczenie skanerów LiDAR w autonomicznych pojazdach

Wielu międzynarodowych producentów komponentów motoryzacyjnych chętnie nawiązuje współpracę z dostawcami skanerów LiDAR, próbując zwiększyć skalę wykorzystania tych urządzeń, jednak wysokie ceny jednostkowe i wydłużające się w czasie zmiany przepisów regulujących autonomiczną jazdę stanowią poważne przeszkody.

Posłuchaj
00:00

Francuski dostawca części samochodowych Valeo przez siedem lat pomagał niemieckiej firmie Ibeo specjalizującej się w skanerach tego typu, uruchamiając ich masową produkcję przeznaczoną do sedanów. Koreański Hyundai Mobis i szwedzki CarTech Veoneer połączyli siły, aby pomóc amerykańskiemu Velodyne w zwiększeniu produkcji. Takie podmioty, jak Continental Group i japoński Koito również integrują skanery LiDAR z ich istniejącymi komponentami samochodowymi.

Z kolei General Motors, Ford, Hyundai i Volkswagen planują wprowadzić pojazdy typu robotaxi (z autonomiczną jazdą na poziomie 4-5) z urządzeniami LiDAR w latach 2020-2022. W tym czasie Honda, Lexus, BMW i Volvo pracują nad autonomiczną jazdą poziomu trzeciego wykorzystującą te czujniki. To wskazuje, że skanery LiDAR staną się standardem dla pojazdów autonomicznych poziomu trzeciego i wyższych, w porównaniu do istniejących systemów poziomu drugiego.

Audi zastanawia się nad wstrzymaniem prac nad autonomicznymi pojazdami poziomu trzeciego, ponieważ przepisy regulujące tego typu rozwiązania nie zostały jeszcze wprowadzone lub zmienione w wielu krajach. Japonia od kwietnia tego roku zezwoliła samochodom autonomicznym na poruszanie się po krajowych drogach, a USA, Chiny i Unia Europejska nie przygotowały odpowiednich przepisów w tym zakresie.

Obecna sytuacja prawna, w połączeniu z cenami jednostkowymi skanerów LiDAR, które nie spadły jeszcze poniżej 200 dolarów, utrudni masowe stosowanie takich urządzeń w pojazdach autonomicznych i wpłynie na liczbę ich dostaw.

Źródło: Digitimes

Powiązane treści
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Hasło przewodnie na kolejną dekadę to autonomia!
Technologia LiDAR wkracza do urządzeń konsumenckich
Branża samochodowa ukształtuje rynek skanerów LiDAR
Softbank sprzedaje za 2 mld dolarów udziały dostawcy autonomicznych taksówek
LIDAR - technologie i aplikacje
Rynek lidarów będzie rósł rocznie o 64%
Chiny motorem wzrostu rynku LiDAR-ów dla motoryzacji
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Innovusion napędza branżę LiDAR-ową bezprecedensowym wzrostem
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Raporty
Wyświetlacze i elektroniczny papier
Prezentacje firmowe
Przyszłość wyświetlaczy TFT z podświetleniem mini LED
Gospodarka
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów