Softbank sprzedaje za 2 mld dolarów udziały dostawcy autonomicznych taksówek

General Motors kupuje od Softbank Vision Fund udziały w spółce Cruise za kwotę 2,1 mld dolarów. Koncern motoryzacyjny zainwestuje również kolejne 1,35 mld dolarów w spółkę, co wcześniej miał zapewnić Softbank. Ostatecznie General Motors wejdzie w posiadanie 80% udziałów Cruise. W roku 2016 General Motors przejął firmę Cruise za kwotę w granicach od 500 mln do 1 mld dolarów.

Posłuchaj
00:00

W 2018 roku SoftBank zainwestował w Cruise'a 900 mln dolarów i zapowiedział, że przekaże kolejne 1,35 mld dolarów, zwiększając swój udział do 20%, gdy autonomiczne pojazdy tej firmy będą gotowe do komercyjnego wdrożenia.

Sześć tygodni temu Cruise uruchomił w San Francisco flotę autonomicznych taksówek, co miałoby wpłynąć na przekazanie zapewnionej przez Softbank kwoty 1,35 mld USD. W firmę Cruise inwestują także Honda, Microsoft i Walmart.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Rośnie znaczenie skanerów LiDAR w autonomicznych pojazdach
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów