Softbank sprzedaje za 2 mld dolarów udziały dostawcy autonomicznych taksówek

General Motors kupuje od Softbank Vision Fund udziały w spółce Cruise za kwotę 2,1 mld dolarów. Koncern motoryzacyjny zainwestuje również kolejne 1,35 mld dolarów w spółkę, co wcześniej miał zapewnić Softbank. Ostatecznie General Motors wejdzie w posiadanie 80% udziałów Cruise. W roku 2016 General Motors przejął firmę Cruise za kwotę w granicach od 500 mln do 1 mld dolarów.

Posłuchaj
00:00

W 2018 roku SoftBank zainwestował w Cruise'a 900 mln dolarów i zapowiedział, że przekaże kolejne 1,35 mld dolarów, zwiększając swój udział do 20%, gdy autonomiczne pojazdy tej firmy będą gotowe do komercyjnego wdrożenia.

Sześć tygodni temu Cruise uruchomił w San Francisco flotę autonomicznych taksówek, co miałoby wpłynąć na przekazanie zapewnionej przez Softbank kwoty 1,35 mld USD. W firmę Cruise inwestują także Honda, Microsoft i Walmart.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Rośnie znaczenie skanerów LiDAR w autonomicznych pojazdach
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Pierwszy w Polsce hackathon wdrożeniowy HackNation 2025 - nagrody: 500 tys. zł
Produkcja elektroniki
TechInsights ukarany za dociekliwość
Komunikacja
Anritsu na rynku UE - wsparcie bezpieczeństwa i zgodności urządzeń bezprzewodowych 5G
Produkcja elektroniki
Chińscy producenci płytek krzemowych wywołują wstrząs na rynku
Projektowanie i badania
5 pytań przed wyborem uszczelki EMI - bezpłatny poradnik
Produkcja elektroniki
Niemcy ograniczają dotacje dla inwestycji w półprzewodniki
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX
Gospodarka
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów