Intel przejął Moovit za około 900 mln dolarów w celu rozwoju autonomicznych taksówek

Intel przejął za około 900 mln dolarów izraelskiego dostawcę aplikacji do transportu publicznego - Moovit, by pomóc w rozwijaniu usług autonomicznej jazdy pod nazwą robotaxis. Na początku 2022 roku ma zostać ona uruchomiona i posłuży do transportu osób. Przedsiębiorstwo Moovit dalej pozostanie niezależnym podmiotem, a jego technologia i gromadzone dane od ponad 800 mln użytkowników w 102 krajach zostaną zintegrowane z należącą do Intela jednostką pracującą nad samochodami autonomicznymi - Mobileye, z siedzibą w Izraelu.

Posłuchaj
00:00

Wartość transakcji przejęcia była prawie dwukrotnie wyższa w porównaniu do wartości 500 mln, kiedy Moovit ostatni raz pozyskał finansowanie w 2018 roku. Intel posiadał około 7% udziałów w Moovicie w wyniku poprzedniej inwestycji kapitałowej i zapłacił około 840 mln dolarów, aby przejąć pełną kontrolę nad firmą.

Według źródeł, rozmowy z Moovitem, który chciałby zgromadzić kapitał, rozpoczęły się jeszcze przed wybuchem epidemii koronawirusa. Moovit miał wystarczająco dużo środków, aby utrzymać się przez około rok, a kiedy gospodarcze skutki pandemii zaczęły postępować, zdecydował się zbadać możliwość bezpośredniej sprzedaży działalności Intelowi. Umowa przejęcia została wynegocjowana w ciągu 40 dni poprzez wirtualne spotkania.

Początkowym celem Moovita było posiadanie niewielkiej floty autonomicznych taksówek w takich krajach, jak Izrael, Francja i Korea Południowa. Moovit jest znany z usług, które pomagają osobom dojeżdżającym do pracy lub turystom znaleźć najlepszą drogę do miejsca docelowego, pokazując im trasy autobusów i pociągów, ścieżki rowerowe i opcje carpoolingu.

Amnon Shashua, CEO firmy Moovit powiedział, że po zintegrowaniu z Mobileye aplikacja będzie platformą do zamawiania autonomicznych taksówek, a dane w czasie rzeczywistym zapewnią rozmieszczenie pojazdów w obszarach charakteryzujących się wysokim zapotrzebowaniem. Intel prognozuje, że do 2030 roku usługi autonomicznych taksówek będą rynkiem o wartości 160 mld dolarów.

Shashua dodał, że decyzja o zakupie teraz, w obliczu spowolnienia światowej gospodarki z powodu wybuchu epidemii, wynika ze zdolności firmy do dokładniejszych prognoz, kiedy jej technologia będzie gotowa do użytku. Moovit zebrał 133 miliony dolarów od inwestorów, w tym Intela, BMW iVentures i Sequoia Capital. W 2018 roku zebrał 50 mln dolarów w rundzie inwestycyjnej prowadzonej przez jednostkę Intel Capital.

Technologiczny gigant dokonał już znacznych inwestycji w Izraelu, w tym przejął Mobileye za kwotę 15,3 mld dolarów w roku 2017. W grudniu kupił za 2 mld dolarów izraelską firmę Habana Labs, specjalizującą się w sztucznej inteligencji.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Sztuczna inteligencja coraz częściej wykorzystywana w IoT
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Hasło przewodnie na kolejną dekadę to autonomia!
Mitsubishi UFJ Lease przejmie Hitachi Capital za 2,8 mld dolarów
Intel przejął za 2 mld dolarów izraelską firmę Habana Labs
Branżowi giganci ponad podziałami w kwestii inteligentnych domów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Technika
Anteny fraktalne
Technika
Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć
Gospodarka
Koszt projektowania chipów rośnie wykładniczo. Czy sztuczna inteligencja to zatrzyma?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów