Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy

Japońscy producenci Toyota i Suzuki poinformowali w środę o połączeniu swoich kapitałów i rozpoczęciu współpracy nad rozwojem technologii przeznaczonych do autonomicznej jazdy. W związku z tym Toyota pozyska 4,94% udziałów Suzuki za blisko 96 mld jenów (907 mln dolarów), a Suzuki zakupi akcje za 48 mld jenów.

Posłuchaj
00:00

Obie firmy do 2020 roku zamierzają wprowadzić na indyjski rynek wspólnie opracowany samochód elektryczny, a do 2030 roku zeroemisyjne pojazdy mają być jedynymi sprzedawanymi w Indiach. Jak dotąd Suzuki nie produkował samochodów z napędem elektrycznym, ale na lokalnym rynku odpowiada za około 50% pojazdów osobowych. W porównaniu Toyota posiada jedynie 5% udziału rynkowego. W ramach zrealizowania zamierzonego celu Toyota zapewni wsparcie technologiczne, które pozwoli firmie Suzuki opracować i wdrożyć produkcję dla obu koncernów zeroemisyjnych samochodów przeznaczonych na rynek indyjski. Dodatkowo firmy zainwestują w stworzenie w Indiach sieci stacji ładowania.

Źródło: WNP

Powiązane treści
Suzuki zainwestuje 35 mld dolarów w pojazdy elektryczne
Izraleska Cortica razem z BMW i Toyotą opracują nowatorską technologię AI
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Toyota i BYD otworzą wspólne centrum R&D pojazdów elektrycznych
Toyota i Denso uruchomią półprzewodnikowe przedsięwzięcie
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych
AI zapewni autonomię poruszania się na drogach
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Chiński Tencent buduje w Dolinie Krzemowej własny zespół badawczy samochodów autonomicznych
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Aktualności
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Elektromechanika
Prezentacje firmowe
Przekaźniki Hongfa - pierwszy wybór przy masowej produkcji urządzeń
Prezentacje firmowe
Przekaźniki w nowoczesnej automatyce - dlaczego wciąż są niezastąpione?
Prezentacje firmowe
Nowa seria przekaźników przemysłowych CUBESERIES firmy Weidmüller

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów