Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy

Japońscy producenci Toyota i Suzuki poinformowali w środę o połączeniu swoich kapitałów i rozpoczęciu współpracy nad rozwojem technologii przeznaczonych do autonomicznej jazdy. W związku z tym Toyota pozyska 4,94% udziałów Suzuki za blisko 96 mld jenów (907 mln dolarów), a Suzuki zakupi akcje za 48 mld jenów.

Posłuchaj
00:00

Obie firmy do 2020 roku zamierzają wprowadzić na indyjski rynek wspólnie opracowany samochód elektryczny, a do 2030 roku zeroemisyjne pojazdy mają być jedynymi sprzedawanymi w Indiach. Jak dotąd Suzuki nie produkował samochodów z napędem elektrycznym, ale na lokalnym rynku odpowiada za około 50% pojazdów osobowych. W porównaniu Toyota posiada jedynie 5% udziału rynkowego. W ramach zrealizowania zamierzonego celu Toyota zapewni wsparcie technologiczne, które pozwoli firmie Suzuki opracować i wdrożyć produkcję dla obu koncernów zeroemisyjnych samochodów przeznaczonych na rynek indyjski. Dodatkowo firmy zainwestują w stworzenie w Indiach sieci stacji ładowania.

Źródło: WNP

Powiązane treści
Suzuki zainwestuje 35 mld dolarów w pojazdy elektryczne
Izraleska Cortica razem z BMW i Toyotą opracują nowatorską technologię AI
Toyota zawarła umowę z CATL na dostawę akumulatorów
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Toyota i BYD otworzą wspólne centrum R&D pojazdów elektrycznych
Toyota i Denso uruchomią półprzewodnikowe przedsięwzięcie
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato
W 2024 roku Mobileye wprowadzi w Stanach Zjednoczonych autonomiczne wahadłowce
Toyota zwraca się ku chińskim technologiom
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych
AI zapewni autonomię poruszania się na drogach
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Chiński Tencent buduje w Dolinie Krzemowej własny zespół badawczy samochodów autonomicznych
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Elektromechanika
Targi krajowe
23. Międzynarodowe Targi Elektrotechnika 2026
Technika
Druk 3D w przypadku nieplanowanych potrzeb?
Prezentacje firmowe
Złącza Samtec do szybkich systemów wbudowanych

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów