Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych

Zależna od Alphabetu, siostrzana firma Google'a - Waymo - która zajmuje się technologiami z dziedziny jazdy autonomicznej, poinformowała o zebraniu 2,25 mld dolarów w ramach pierwszej rundy inwestycji zewnętrznych, dodając iż spodziewa sie większej liczby takich inwestorów. Założona 11 lat temu jako niewielki projekt wewnątrz Google'a, spółka Waymo jest obecnie powszechnie uważana za lidera rozwoju technologii jazdy autonomicznej. Zdaniem analityków, Waymo i głównych rywali wciąż jeszcze wiele lat dzieli od zbudowania wokół tej technologii potężnych przedsiębiorstw.

Posłuchaj
00:00

Według dyrektor finansowej Ruth Porat, zewnętrzni inwestorzy pomogą Waymo być biznesem bardziej zdyscyplinowanym. CEO firmy Waymo - John Krafcik - podczas briefingu medialnego, odmówił potwierdzenia, czy Alphabet planuje sprzedać lub wydzielić Waymo, mówiąc, że "z pewnością jest to możliwość na przyszłość". Określił on inwestowanie zewnętrzne Waymo jako część planowanej ewolucyjnej ścieżki, która może doprowadzić do większej niezależności spółki. Powiedział też, że Alphabet będzie nadal wspierał innych inwestorów w finansowaniu Waymo.

Oprócz firmy Alphabet, do pierwszych inwestorów należą: Magna International - dostawca części samochodowych, z którym Waymo ma umowę montażową, AutoNation - amerykańska sieć dealerska, która obsługuje i serwisuje pojazdy Waymo, Canada Pension Plan Investment Board oraz trzy duże firmy inwestycyjne - Silver Lake, Andreessen Horowitz i Mubadala Investment. Firma AutoNation ujawniła, że w ramach pierwszej rundy finansowania zainwestowała 50 mln dolarów. Dane dla innych inwestorów zewnętrznych nie zostały równocześnie udostępnione.

Ile wart jest biznes Waymo?

We wrześniu ubiegłego roku bank inwestycyjny Morgan Stanley obniżył prognozowaną wycenę Waymo do 105 mld dolarów z wcześniejszego poziomu 175 mld, uzasadniając, że komercjalizacja pojazdów i technologii samojezdnych trwa dłużej niż oczekiwano.

John Krafcik powiedział, że Waymo planuje zaoferować szereg realizowanych przez pojazdy autonomiczne usług transportowych, które obejmowałyby dostawy lokalne i dalekobieżne. Usługi te uruchomić mają oddziały Waymo One w Phoenix i nowy biznes logistyczny - Waymo Via. Ponadto zadeklarował, że Waymo, które współpracuje z firmami Lyft, Fiat Chrysler Automobiles i Jaguar Land Rover, rozważa partnerstwo z innymi producentami samochodów i dostawcami usług transportowych, na różnych rynkach poza Ameryką Północną, jednak nie podał żadnych szczegółów.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
W 2024 roku robotaxi Waymo One w czterech miastach
Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Chiński Tencent buduje w Dolinie Krzemowej własny zespół badawczy samochodów autonomicznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zasilanie
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
Aktualności
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Gospodarka
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Gospodarka
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Gospodarka
Cyborgi z czułkami – owady sterowane mikrochipem nową nadzieją dla ratownictwa

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów