Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych

Zależna od Alphabetu, siostrzana firma Google'a - Waymo - która zajmuje się technologiami z dziedziny jazdy autonomicznej, poinformowała o zebraniu 2,25 mld dolarów w ramach pierwszej rundy inwestycji zewnętrznych, dodając iż spodziewa sie większej liczby takich inwestorów. Założona 11 lat temu jako niewielki projekt wewnątrz Google'a, spółka Waymo jest obecnie powszechnie uważana za lidera rozwoju technologii jazdy autonomicznej. Zdaniem analityków, Waymo i głównych rywali wciąż jeszcze wiele lat dzieli od zbudowania wokół tej technologii potężnych przedsiębiorstw.

Posłuchaj
00:00

Według dyrektor finansowej Ruth Porat, zewnętrzni inwestorzy pomogą Waymo być biznesem bardziej zdyscyplinowanym. CEO firmy Waymo - John Krafcik - podczas briefingu medialnego, odmówił potwierdzenia, czy Alphabet planuje sprzedać lub wydzielić Waymo, mówiąc, że "z pewnością jest to możliwość na przyszłość". Określił on inwestowanie zewnętrzne Waymo jako część planowanej ewolucyjnej ścieżki, która może doprowadzić do większej niezależności spółki. Powiedział też, że Alphabet będzie nadal wspierał innych inwestorów w finansowaniu Waymo.

Oprócz firmy Alphabet, do pierwszych inwestorów należą: Magna International - dostawca części samochodowych, z którym Waymo ma umowę montażową, AutoNation - amerykańska sieć dealerska, która obsługuje i serwisuje pojazdy Waymo, Canada Pension Plan Investment Board oraz trzy duże firmy inwestycyjne - Silver Lake, Andreessen Horowitz i Mubadala Investment. Firma AutoNation ujawniła, że w ramach pierwszej rundy finansowania zainwestowała 50 mln dolarów. Dane dla innych inwestorów zewnętrznych nie zostały równocześnie udostępnione.

Ile wart jest biznes Waymo?

We wrześniu ubiegłego roku bank inwestycyjny Morgan Stanley obniżył prognozowaną wycenę Waymo do 105 mld dolarów z wcześniejszego poziomu 175 mld, uzasadniając, że komercjalizacja pojazdów i technologii samojezdnych trwa dłużej niż oczekiwano.

John Krafcik powiedział, że Waymo planuje zaoferować szereg realizowanych przez pojazdy autonomiczne usług transportowych, które obejmowałyby dostawy lokalne i dalekobieżne. Usługi te uruchomić mają oddziały Waymo One w Phoenix i nowy biznes logistyczny - Waymo Via. Ponadto zadeklarował, że Waymo, które współpracuje z firmami Lyft, Fiat Chrysler Automobiles i Jaguar Land Rover, rozważa partnerstwo z innymi producentami samochodów i dostawcami usług transportowych, na różnych rynkach poza Ameryką Północną, jednak nie podał żadnych szczegółów.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
W 2024 roku robotaxi Waymo One w czterech miastach
Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Hyundai zainwestuje 35 mld dolarów w autonomiczną jazdę
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
Ford przejmuje Journey Holding, by przyspieszyć rozwój autonomicznych pojazdów
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Chiński Tencent buduje w Dolinie Krzemowej własny zespół badawczy samochodów autonomicznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Technika
Anteny fraktalne
Technika
Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć
Gospodarka
Koszt projektowania chipów rośnie wykładniczo. Czy sztuczna inteligencja to zatrzyma?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów