W 2024 roku robotaxi Waymo One w czterech miastach

W bieżącym roku Waymo One zaoferuje pasażerom przejazdy robotaxi w Los Angeles i Austin. Od 14 marca usługa w pełni autonomicznego transportu pasażerskiego dostępna jest dla części mieszkańców Los Angeles. Jeszcze w tym roku Waymo planuje zaoferować taksówki bez kierowcy w Austin.

Posłuchaj
00:00

- Niegdyś niewyobrażalna przyszłość, autonomiczna jazda jest obecnie realnym sposobem poruszania się dla dziesiątek tysięcy ludzi tygodniowo. Po osiągnięciu kamieni milowych jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością zapewnienia w tym roku bezpieczeństwa, komfortu i przyjemności korzystania z naszej usługi Waymo One większej liczbie osób w Los Angeles i Austin - mówił co-CEO Waymo, Tekedra Mawakana.

W Los Angeles początkowo oferowane będą przejazdy na obszarze o powierzchni 63 mil kwadratowych, od Santa Monica do centrum Los Angeles. Te początkowe przejazdy będą bezpłatne, a po niedawnej zgodzie Kalifornijskiej Komisji ds. Usług Publicznych w nadchodzących tygodniach nastąpi przejście na usługę płatną. Stopniowo usługa zostanie rozszerzona do ponad 50 tys. osób z Los Angeles.

Podczas testów w Los Angeles, w ciągu ostatnich pięciu miesięcy Waymo zrealizowała ponad 15 tys. w pełni autonomicznych przejazdów po Santa Monica, Century City, WeHo, Mid City, K-Town i Downtown.

W Austin autonomiczne przejazdy obecnie testowane są na obszarze 43 mil kwadratowych miasta, obejmującym m.in. centrum, Barton Hills, Riverside, East Austin i Hyde Park. Na tym etapie testów przejazdy zapewniane są pracownikom Waymo, przed ogólnym udostępnieniem Waymo One jeszcze w tym roku.

Austin jest czwartym miastem, w którym Waymo uruchamia autonomiczne przewozy pasażerskie - po San Francisco, Phoenix i Los Angeles. Pojazdy Waymo przejechały obecnie ponad 10 milionów mil bez ludzkiego kierowcy za kierownicą i miliardy podczas symulacji. Wynikiem tego jest bezprecedensowy zbiór danych dotyczących bezpiecznej jazdy, który pomógł rozszerzyć możliwości sterownika Waymo Driver na Los Angeles i Austin.

Źródło: Waymo LLC

Powiązane treści
Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych
Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX
Gospodarka
Unisystem na targach MATELEC 2025 w Madrycie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów