Waymo będzie w Michigan budować pojazdy autonomiczne

Spółka Waymo, będąca jednostką firmy Alphabet zajmującą się rozwijaniem technologii w zakresie autonomii pojazdów, poinformowała, że planuje zbudować w Michigan fabrykę, która będzie dokonywać transformacji samochodów na potrzeby działalności firmy w zakresie usług przewozowych. W budowę zakładu w południowo-wschodnim Michigan i stworzenie ponad 100 miejsc pracy, z możliwością zwiększenia ich liczby do 400, Waymo zainwestuje 13,6 mln dolarów. Stan Michigan przeznaczy na dofinansowanie projektu 8 mln dolarów.

Posłuchaj
00:00

Nowy obiekt będzie dostarczał pojazdy funkcjonujące na 4 poziomie autonomii, czyli takie, które pod pewnymi warunkami mogą jeździć bez nadzoru kierowcy. Firma Waymo współpracować będzie z dostawcą samochodów Magna International w zakresie instalacji systemów samoprowadzenia.

Waymo rozwija sprzęt i oprogramowanie oraz instaluje systemy samojezdne w budowanej flocie, korzystając z minivanów koncernu Fiat Chrysler Automobiles oraz pojazdów firm Jaguar Land Rover i Tata Motors. CEO Waymo John Krafcik zapowiedział, że firma planuje rozszerzyć swoją flotę do 20 tys. pojazdów, do 2022 roku. W tym celu nawiązuje szereg partnerstw, w tym współpracę siecią AutoNation Inc, w celu zapewnienia obsługi technicznej i usługi zarządzania flotą.

Obecnie Waymo i inni potencjalni gracze napotykają na rodzącym się rynku robotaksówek i automatycznych dostaw znaczne przeszkody techniczne i prawne. Na przykład kongres USA i federalne organa regulacyjne nie ustanowiły jeszcze ramowych przepisów, które regulowałyby wdrażanie na dużą skalę autonomicznych pojazdów na drogach publicznych.

Aktualnie w Novi w stanie Michigan Waymo zatrudnia około 20 osób. W nowym zakładzie w południowo-wschodniej części stanu, którego lokalizacja nie została jeszcze określona, firma zamierza zatrudnić inżynierów, koordynatorów flot oraz innych specjalistów niezbędnych do implementowania w pojazdach autonomii prowadzenia.

Skala inwestycji firmy Waymo w Michigan jest niewielka w porównaniu do operacji prowadzonych przez wielkich producentów z Detroit. Decyzja firmy z Doliny Krzemowej ma jednak symboliczny wpływ na stan będący symbolem amerykańskiego przemysłu samochodowego, w którym w bieżącym roku, w branży motoryzacyjnej, znikną tysiące miejsc pracy, ponieważ General Motors i Ford Motor dokonają redukcji liczebności załóg. Przy tym GM i Ford również zapowiadają, że w fabrykach w Michigan będą budować autonomiczne pojazdy.

Firma Waymo jest uznawana za lidera w dziedzinie technologii samojezdnych, ze względu na dekadę prowadzenia testów i miliony kilometrów przejechanych przez badane pojazdy. W listopadzie ubiegłego roku dyrektor generalny Volkswagena stwierdził, że Waymo ma od jednego do dwóch lat przewagi nad konkurentami.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Waymo pozyskuje pierwszych inwestorów zewnętrznych
Yandex nawiązał współpracę z Hyundai Mobis, by rozwijać autonomiczne samochody
Fundusz Vision Fund zainwestował blisko 1 mld dolarów w start-up Nuro.ai
Waymo pierwszą firmą mającą kalifornijską zgodę na testy autonomicznych samochodów bez kierowcy w kabinie
W 2024 roku robotaxi Waymo One w czterech miastach
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Chiński Tencent buduje w Dolinie Krzemowej własny zespół badawczy samochodów autonomicznych
Hyundai inwestuje w izraelski start-up, by ulepszyć technologię autonomicznej jazdy
Bez Ethernetu auta autonomiczne nie mają przyszłości
Samsung przedstawił nowe systemy dla pojazdów autonomicznych
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
AI zapewni autonomię poruszania się na drogach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Zobacz więcej z tagiem: Elektromechanika
Prezentacje firmowe
Polski sektor automotive na rozdrożu transformacji technologicznej
Prezentacje firmowe
Nauka w praktyce: Joy-Car Calliope od Joy-iT wzbogaca edukacyjną ofertę Conrad
Gospodarka
Autonomiczne ciężarówki w Chinach pokonują milion kilometrów dziennie

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów