Toyota sprzedaje technologię pojazdów elektrycznych chińskiemu start-upowi Singulato

Toyota zdecydowała się sprzedać technologię samochodów elektrycznych firmie Singulato. To pierwsza umowa z chińskim start-upem zajmującym się pojazdami elektrycznymi, dzięki czemu nowa firma będzie mogła przyspieszyć rozwój projektowanego minipojazdu EV. W zamian Toyota będzie mogła na preferencyjnych zasadach nabyć tzw. green-car credits, które Singulato wygeneruje w ramach nowego chińskiego systemu kontyngentowego dla pojazdów całkowicie elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Posłuchaj
00:00

Japończycy zyskają również wgląd w sposób działania chińskich start-upów EV oraz w strategie, które realizują na szybko zmieniającym się rynku.

Singulato uzyska licencję na korzystanie z projektu eQ Toyoty, czyli elektrycznego mikrosamochodu. Umowa zostanie ogłoszona we wtorek na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, gdzie Singulato zaprezentuje samochód koncepcyjny oparty na projekcje eQ. Firma Singulato planuje przeprojektować samochód, dostosowując go do lokalnych gustów, by do początku 2021 roku stworzyć model, który będzie bardziej przystępny i zaoferuje dłuższy zasięg.

Ujawnienie warunków finansowych porozumienia nie jest spodziewane, ale według źródeł zbliżonych do Singulato, start-up zgodził się zapłacić kilkadziesiąt milionów dolarów. Toyota stwierdziła, że ​​podejmuje różne środki w celu przyspieszenia rozwoju działalności w Chinach, ale nie będzie komentować konkretnych kroków.

Firma Singulato założona w 2014 r. i wspierana przez Intela oraz japoński dom handlowy Itochu Corp, jest jednym z co najmniej 50 chińskich start-upów EV, które chcą przetrwać na konkurencyjnym rynku. W bieżącym roku Singulato planuje sprzedawać swój pierwszy samodzielnie opracowany samochód elektryczny o nazwie iS6, rywalizując z modelami konkurencyjnych start-upów, takich jak Nio i WM Motor, a także z globalnymi producentami samochodów.

Zmodyfikowany przez Chińczyków pojazd eQ będzie się nazywał iC3. Ma być w stanie pokonać 250-300 km (160-190 mil) przy jednym pełnym naładowaniu. Jego cena zostanie określona na około 100 tys. juanów (15 tys. dolarów). Singulato zamierza sprzedać 200 tys. sztuk w ciągu pięciu lat.

Toyota sprzedała około 100 samochodów eQ w 2012 roku, a następnie zaprzestała ich dostarczania ze względu na obawy dotyczące ograniczeń takich pojazdów, w tym ich wysokich cen, krótkiego zasięgu i długiego czasu ładowania. Singulato wierzy jednak, że postęp technologiczny, zwłaszcza w dziedzinie akumulatorów, sprawił, że samochód jest obecnie znacznie łatwiej zbywalny.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Chiński gigant technologiczny Baidu współpracuje z Geely i Toyotą
Toyota i Panasonic będą wspólnie produkować baterie dla samochodów elektrycznych
Toyota i Denso uruchomią półprzewodnikowe przedsięwzięcie
Toyota obniży ceny samochodowych silników elektrycznych
Toyota i Suzuki będą wspólnie pracować nad autonomią jazdy
Wkrótce na drogi wyjadą pierwsze w pełni elektryczne Skody
Toyota stawia na oprogramowanie open source
Toyota, Mazda i Denso opracują wspólne technologie budowy pojazdów elektrycznych
Toyota, Ericsson, Intel, DoCoMo i Denso tworzą motoryzacyjne konsorcjum big data
W Polsce wzrósł popyt na auta elektryczne
Toyota opracowuje nowy typ baterii do samochodów
Toyota i NTT będą razem pracować nad rozwojem inteligentnych miast
Toyota tworzy ośrodki badawcze przy Uniwersytecie Stanforda i MIT
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Elhurt wspiera lokalną społeczność oraz inicjatywy charytatywne
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów